Práce na elektrifikaci postupují, trať Olomouc – Uničov čeká první letošní výluka
Práce na modernizaci a elektrifikaci tratě Olomouc – Uničov si od pátku vyžádají první letošní velkou výluku. Správa železnic ji
Práce na modernizaci a elektrifikaci tratě Olomouc – Uničov si od pátku vyžádají první letošní velkou výluku. Správa železnic ji vyhlásila na období od 10. ledna do 29. února, a to v časech od 8:00 do 18:00. Konkrétně nebudou smět vlaky na úsek mezi Olomoucí a Šternberkem.
České dráhy proto musejí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahradit autobusovou dopravou. „S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ upozornila mluvčí ČD Vanda Rajnochová.
Autobusy pojedou po třech linkách:
Linka P – přímý spoj ze stanice Olomouc hl.n. do stanice Šternberk (bez zastavení) a opačně.
Linka Z – zastávkový spoj ze stanice Olomouc hl.n. do stanice Šternberk a opačně, zastavuje ve všech stanicích a zastávkách dle vlaku, který nahrazuje.
Linka H – zastávkový spoj – jede ze zastávky Hlušovice do stanice Bohuňovice a opačně. Ve stanici Bohuňovice je zajištěn přestup z/na BUS ze/ve směru Olomouc hl.n. Cestující jedoucí ze zastávky Hlušovice do stanice Olomouc hl.n. a opačně nedoplácí jízdné za jízdu oklikou přes Bohuňovice.
Trať prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků, modrého zábradlí či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde SŽDC zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde může jezdit maximálně „devadesátkou“. Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021.
SŽDC plánuje v budoucnu zelektrizovat a modernizovat i další úsek trati z Uničova do Šumperka.