Přehledně: Výběr mýta se od ledna rozšíří na dalších 868 kilometrů silnic I. třídy
Zatímco prosinec přinesl přechod na nový satelitní mýtný systém na stávajících úsecích, s příchodem ledna se povinnost platit mýto výrazně
Zatímco prosinec přinesl přechod na nový satelitní mýtný systém na stávajících úsecích, s příchodem ledna se povinnost platit mýto výrazně rozšíří. Konkrétně začne stát nákladní dopravce kasírovat na dalších 868 kilometrech silnic I. třídy. Celkem bude na „jedničkách“ zpoplatněno 37 úseků.
Dosud se mýto vybírá na dálnicích, na silnicích I. třídy se týká pouze 234 kilometrů. Od příštího roku tak bude zpoplatněno celkem 1 102 kilometrů. Zpoplatnění bude nově podléhat například silnice I/20 mezi Plzní a Českými Budějovicemi, I/3 od Benešova směrem na Tábor, silnice I/35 z Hradce Králové směrem na Olomouc a také I/43 ze Svitav do Brna. Rozšířením zpoplatnění se mají zvýšit příjmy Státního fondu dopravní infrastruktury o 1 až 1,5 miliardy korun.
Rozšíří se také počet kilometrů zpoplatněných dálnic, a to o 13,9 kilometru dálnice D1 mezi Lipníkem nad Bečvou a Předmostím a o 21 kilometrů dálnice D3 mezi Úsilným a Veselím nad Lužnicí. Celkem tak bude zpoplatněno 1 307 kilometrů dálnic.
Seznam nově zpoplatněných silnic I. třídy od 1. 1. 2020
Č. | Úsek | Délka (v km) |
I/3 | Mirošovice-Mezno | 43,5 |
I/4 | Praha-Jíloviště | 5,2 |
I/6 | Bošov-Karlovy Vary | 29,7 |
I/11 | Krásné Pole-Ostrava | 8,7 |
I/12 | Praha-Kolín | 32,5 |
I/16 | Mladá Boleslav-Úlibice | 37,0 |
I/19 | Oltyně-Čekanice | 10,0 |
I/19 | Tábor-Pelhřimov | 34,0 |
I/20 | Plzeň-České Budějovice | 112,5 |
I/26 | Plzeň-Folmava | 51,7 |
I/34 | České Budějovice-Jindřichův Hradec | 40,7 |
I/34 | Jarošov nad Nežárkou-Havlíčkův Brod | 55,6 |
I/35 | Turnov-Jičín | 13,8 |
I/35 | Úlibice-Hradec Králové | 30,2 |
I/35 | Hradec Králové-Mohelnice | 89,3 |
I/37 | Hradec Králové-Pardubice | 17,3 |
I/38 | Jestřebí-Mladá Boleslav | 31,1 |
I/38 | Poděbrady-Jihlava | 86,9 |
I/43 | Brno-Svitavy | 44,8 |
I/50 | Holubice-Rovné | 86,1 |
Pramen: CzechToll/ŘSD