Ekova dokončila renovaci legendárních tramvají T2, budou jezdit v Praze

Tramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip VlčekTramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip Vlček

Dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava (DPO) Ekova Electric navrátila historický vzhled dvěma tramvajím T2, které až do loňského listopadu jezdily

Dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava (DPO) Ekova Electric navrátila historický vzhled dvěma tramvajím T2, které až do loňského listopadu jezdily v Liberci. Následně je odkoupil Dopravní podnik hl.m. Prahy, který je bude provozovat na pravidelné retrolince centrem Prahy. Ekova tramvajím vrátila vzhled z 60. a 80. let, oznámila v tiskové zprávě.

Vozidla byla původně vyrobena pro Ostravu (r.v. 1958 a 1962), po jejich vyřazení z tamního vozového parku je v roce 1996 odkoupil dopravní podnik v Liberci, kde byly tramvaje v provozu 22 let. Na renovaci dorazily do Ostravy po železnici v únoru 2019. DPP za renovaci zaplatí zhruba 10 milionů korun.

Tramvaje Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip VlčekTramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip VlčekTramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip Vlček

 

Vůz s evidenčním číslem 19 (v Ostravě jezdil pod číslem 694) získal podobu z 80. let, vůz číslo 18 (v Ostravě známý jako vůz 613) reprezentuje vzhled z 60. let. Ve čtvrtek dopoledne budou tramvaje naloženy na návěs a odeslány dopravnímu podniku v Praze, kde proběhne jejich oživení a zkušební jízdy.
Pražský dopravní podnik bude obě renovované tramvaje provozovat na retro (pravidelné) lince číslo 23, která vede z Královky přes historické centrum (včetně Pražského hradu, Královského letohrádku či Národního divadla) na Zvonařku.

„Té dvojky“ přitom nejsou pro Prahu úplně typické. V minulosti tam jezdily pouze dva prototypy T2 vyrobené v roce 1955. Jeden z nich zde získal po generální opravě jako první tramvaj T2 dvojici čelních reflektorů. Po deseti letech provozu se jeho domovskou destinací stala Olomouc. Druhý prototyp po krátkém testování v Praze zamířil do Liberce a poté do Bratislavy, odkud se v roce 1977 vrátil do Prahy. Stal se z něj historický exponát, který dnes mohou návštěvníci obdivovat v muzeu městské hromadné dopravy ve Střešovicích. Tramvaje typu T2 renovované v Ekově nyní doplní stávající vozy T3 na zmíněné nostalgické lince.

Tagy dpp Ekova Electric tramvaj Tatra T2R
20 komentářů