Brněnský dopravní podnik investuje do vozidel miliardu, zavede bezkontaktní platby
Dopravní podnik města Brna předpokládá, že příští rok investuje do svého vozidlového parku 948 milionů korun. Vedení podniku to uvedlo
Dopravní podnik města Brna předpokládá, že příští rok investuje do svého vozidlového parku 948 milionů korun. Vedení podniku to uvedlo v pondělí na tiskové konferenci a v následné tiskové zprávě.
Do ulic moravské metropole by mělo vyjet devět nových tramvají EVO2, jejichž komponenty dodávají Krnovské opravny a strojírny. Finální montáž dodané stavebnice provádějí pracovníci ústředních dílen Dopravního podniku města Brna. Ještě letos by přitom z dílen měly vyjet první dva stroje.
Projekt má název Tramvaj pro Brno, nové vozidlo ponese název Drak. Během pěti následujících let by se měl vozový park dopravce rozrůst o 41 tramvají EVO2. Půjde o první tramvaje s klimatizací v Brně.
Podnik také plánuje nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018. Takzvané parciální trolejbusy mohou část trasy jet na baterie. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže na léta 2020 až 2022. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí především nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.
Občerstvení se dočká i autobusová flotila. Tu v průběhu roku 2020 obohatí 20 dvounápravových nízkopodlažních autobusů a 20 kloubových nízkopodlažních autobusů, všechny se vznětovým motorem. Krátké dvanáctimetrové autobusy dodá SOR, dlouhé polský Solaris. U obou výrobců má DPMB opci na další desítky kusů. Nové autobusy nahradí především vozy CITELIS s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2.
Podnik rovněž plánuje zavedení platby za jízdné bezkontaktní kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020.