ŘSD ve Varech otevírá nový most přes Ohři, starý most silničáři strhli
Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje nový Doubský most v Karlových Varech. Most přes řeku Ohře, který propojuje místní části
Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje nový Doubský most v Karlových Varech. Most přes řeku Ohře, který propojuje místní části Tašovice a Doubí, je součástí silnice I/20, což je významná dopravní tepna, vedoucí z Karlových varů do Plzně a dále do Českých Budějovic. Most je v blízkosti napojení silnice na D6. Objížďka vedla přes místní Dvorský most níže po proudu.
„Jednalo se o demolici a následnou výstavbu zcela nového mostu. Vše se nám podařilo v rekordním čase 37 týdnů také díky tomu, že v rámci výběrového řízení byl poprvé použit takzvaný žlutý FIDIC, kdy zhotovitel zajišťuje nejen samotnou výstavbu, ale i veškerou přípravu, která zahrnuje zpracování projektové dokumentace, inženýrskou činnost a vydání stavebního povolení,“ vysvětlil specifika stavby nového mostu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Most zbudovala Eurovia, cena bez DPH činila 75 milionů korun.
Doubský most (Pramen ŘSD)
Jde o mostní objekt o dvou polích. Nosná konstrukce je z 12 ocelových nosníků výšky 1 m, které jsou spřaženy železobetonovou deskou. Spodní stavba je železobetonová. Křídla rovnoběžná, založení mostu je hlubinné na velkoprůměrových pilotách.
-
Délka přemostění
74,00 m
Délka mostu
89,40 m
Délka nosné konstrukce
76,00 m
Rozpětí
37,50 + 37,50 m
Šířka mostu
12,10 m
Stavební výška
1,47 m
Šířkové uspořádání
S7,5/50
Zhotovitel: EUROVIA CS
Celková cena stavby: 74,3 mil. Kč bez DPH
Termín realizace: 03/19 – 12/19