Efekt tunelu Ejpovice. RegioJet seškrtá počty autobusových spojů mezi Prahou a Plzní o 40 %
RegioJet od 15. prosince výrazně omezí své působení na autobusové lince mezi Prahou-Zličínem a Plzní. Namísto stávajících 15 párů spojů
RegioJet od 15. prosince výrazně omezí své působení na autobusové lince mezi Prahou-Zličínem a Plzní. Namísto stávajících 15 párů spojů denně bude jezdit jen devětkrát denně každým směrem. Jde o redukci o 40 %. Vyplývá to z dat v rezervačním systému dopravce, škrty potvrdil i mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
„Upravíme rozsah spojů tak, aby odpovídal aktuálnímu vývoji poptávky ze strany cestujících v autobusech na trase Praha – Plzeň a zpět,“ řekl Ondrůj. Spoje tak budou ve špičkách jezdit v hodinovém intervalu, během dalších částí dne to pak bude v dvouhodinovém intervalu. „Je to přirozený vývoj, který navazuje například na modernizaci železniční infrastruktury na trase Praha – Plzeň,“ dodal Ondrůj.
RegioJet omezil autobusové spoje mezi oběma městy už letos na jaře, teď přistupuje k dalším škrtům. FlixBus zatím podle rezervačního systému nechává stejný počet spojů.
Železniční spojení mezi Prahou a Plzní v posledních letech výrazně zrychlilo, vlaky navíc jezdí častěji. Poslední zrychlení nastalo v současném grafikonu otevřením tunelu Ejpovice. Agentura ČTK citovala nedávno Martina Fencla z krajské firmy POVED, která organizuje veřejnou dopravu v Plzeňském kraji; podle něj roste za poslední rok poptávka po cestě vlakem zejména mezi Plzní a Rokycany.
„V osobních a spěšných vlacích vzrostl počet cestujících o deset až 15 procent,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN). Doba cestování rychlíkem mezi Plzní a Prahou se snížila na hodinu a 20 minut. Je rychlejší než autobus z Plzně na Florenc i z Plzně na Zličín spolu s cestou metrem do centra.
Na trať z Prahy do Plzně chce nově vstoupit i Leo Express, od 14. června chce jezdit na trase dvakrát denně.