Boeing končí u výroby 777X s částí robotů, nahradí je lidmi
V době, kdy se čím dál více výroba automatizuje, přistupuje americký výrobce letadel Boeing k nečekanému kroku. Po problémech s
V době, kdy se čím dál více výroba automatizuje, přistupuje americký výrobce letadel Boeing k nečekanému kroku. Po problémech s kvalitou a organizací výroby při montáži trupu letadel 777X se vrací od robotů k lidem.
O změně ve výrobě informovala agentura Bloomberg. Boeing podle něj uvedl, že se vratí ke staršímu výrobnímu modelu s větším zapojením lidské práce, protože se ukazuje jako spolehlivější a vyžaduje menší opravy než po práci robotů.
Robotický systém měl na starosti nýtování jednotlivých panelů trupu nejnovějšího dálkového letadla. Boeing se při jeho výrobě rozhodl pro jiný postup, než se obvykle trupy staví: běžně se montuje nejprve spodní část trupu vzhůru nohama, pak se otočí a přidá se horní část.
Podle Seattle Times se Boeing potýká s problémy s roboty od roku 2015, kdy technologii v nové hale v Everettu zavedl. Velkou část trupu pak museli nakonec montovat zaměstnanci. Boeing dlouho pochybení odmítal a mluvil o „porodních bolestech“ nového systému. Bolesti ale nepřestaly a tak Boeing tento týden poprvé oficiálně přiznal, že s automatizovanou výrobou končí.
Boeing chce používat roboty na montáži jiných část 777X včetně výroby křídel. Rozpětím bude 777X největším letadlem na světě. Podle Boeingu tyto roboty pracují přesně tak, jak mají.
Start letadel 777X má zpoždění, problémy s robotizovanou výrobou nejsou ale hlavním důvodem, proč náběh produkce a testů neběží podle plánu. Hlavním problémem jsou nové motory.