Metrans má první vectron, vyjede do dvou týdnů
Jeden ze tří největších železničních nákladních dopravců v Česku zařazuje po desítkách lokomotiv od Bombardieru poprvé do své flotily lokomotivu
Jeden ze tří největších železničních nákladních dopravců v Česku zařazuje po desítkách lokomotiv od Bombardieru poprvé do své flotily lokomotivu Siemens Vectron MS. Pro Metrans Rail začne nová lokomotiva jezdit oficiálně od 11. listopadu.
„Lokomotiva vykonala úspěšně technicko-bezpečnostní zkoušku, 11. listopadu proběhne slavnostní předání a pak bude zařazena do provozu,“ řekl projektový manažer Metrans Rail Petr Šimral.
Siemens a Metrans oznámily podpis smlouvy na dodání deseti lokomotiv Vectron MS letos v dubnu s opcí na dalších dvacet kusů. Při běžné ceně kolem 100 milionů korun za lokomotivu jde o kontrakt v hodnotě až tři miliardy korun.
Metrans chce nové lokomotivy nasadit na přeshraniční provoz v rámci regionu střední a východní Evropy. „Podtrhuje to naše ambice v dalším růstu společnosti a schopnosti pružněji reagovat na přání našich zákazníků. Lokomotivy Vectron jsme si vybrali, protože jsou moderní, zcela bezpečné a šetrné k životnímu prostředí,“ řekl generální ředitel skupiny Metrans Peter Kiss.
Metrans dosud jezdí hlavně s lokomotivami od Bombardieru, zejména s traxxy. Ve svém vlastnictví jich má 40, loni přebral poslední kus z velké objednávky. Především díky zakázce od Metransu si držel Bombardier na trhu nových vícesystémových lokomotiv v Česku náskok před Siemensem.
Celkově má Metrans ve flotile 56 lokomotiv: kromě 40 vlastních traxxů ještě dalších 16 strojů v pronájmu. Jde o sedm lokomotiv Siemens řady 189, zbývající jsou od Bombardieru. Podle jednatele Metrans Rail Martina Hořínka by nové vectrony měly nahradit především stroje, které má firma v pronájmu.
Lokomotivy pro Metrans mají výkon 6 400 kW a dosahují maximální provozní rychlosti 160 km/h. Jsou vybaveny potřebnými národními vlakovými zabezpečovači včetně evropského zabezpečovače ETCS. Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku a je možný budoucí upgrade pro Bulharsko, Chorvatsko, Nizozemsko, Rumunsko, Slovinsko a Srbsko.
Údržba nových lokomotiv bude probíhat v Metrans Dyko Rail Repair Shop, dceřiné společnosti skupiny Metrans v Kolíně.