Glosa: Proč České dráhy prodávají místenky do neexistujících vozů? Asi samy nevědí
Možná tisíce cestujících rozčílily tento týden České dráhy na spojích mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Výluka mezi Budějovicemi a Táborem,
Možná tisíce cestujících rozčílily tento týden České dráhy na spojích mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Výluka mezi Budějovicemi a Táborem, kde byly vlaky nahrazeny autobusy, zapříčinila rozhození řazení rychlíků a především Jižních expresů.
Řazení se změnilo i u vlaků, které jezdily ráno před výlukou a odpoledne po výluce. Na tom není nic divného, cestující to většinou pochopí. Zároveň si asi nekoupí místenku v případě, že musejí cestou přestupovat do autobusu.
Hůře ovšem nesou, že neplatí jejich místenky do vlaků, kterých se výluka nedotkla. Důvod? Rezervovaná místa neexistují.
Zdůrazňuji, problémem není rozhozené řazení, nýbrž samotný fakt, že dráhy vůbec prodávají místenky do vlaků, u kterých nemohou nic garantovat. Argumentem není ani skutečnost, že v e-shopu je místenka k jízdence zdarma. Když nevíte, kdy přesně pojedete zpět, sázíte u přeplněných vlaků na pokladnu.
Místenku jsem zakoupil po dlouhém vybírání s paní pokladní do velkoprostoru se zásuvkou a wifi za 35 korun. Paní pokladní tvrdila, že zmíněný vagon na vlaku je, neboť je v systému. Zlaté oči. Takový vagon ve vlaku nebyl, neboť souprava se skládala z „koženek“. Zato takových zoufalců bylo kolem vlaku mnoho, jejich zlost pak musela snášet zoufalá průvodčí.
České dráhy na dotaz, proč v takových případech vůbec prodávají místenky, neodpověděly.