Hybridní autobus Volvo v bruselských barvách se po Praze testuje i v Budějovicích
Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) zařadil do běžného provozu velkokapacitní hybridní autobus Volvo 7900LAH. Autobus kombinuje pohon naftového motoru
Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) zařadil do běžného provozu velkokapacitní hybridní autobus Volvo 7900LAH. Autobus kombinuje pohon naftového motoru a baterie, do Budějovic ho zapůjčil výrobce na měsíc říjen. Totožný vůz testoval od února do května i pražský dopravní podnik (DPP).
„Účelem měsíční výpůjčky je ověření jízdních vlastností vozu v podmínkách českobudějovické MHD,“ uvedl ředitel a místopředseda představenstva DPMCB Slavoj Dolejš. „Velmi důležité je sledovat vývoj moderních technologií, které mohou snižovat náklady a zároveň jsou šetrné k životnímu prostředí,” dodal.
Vyjma možné úspory paliva lze mezi hlavní výhody hybridních autobusů zařadit komfortnější přepravu cestujících danou snížením hluku a plynulejší jízdou. Osmnáctimetrový autobus Volvo 7900 LAH využívá baterii především pro rozjezdy, při dosažení rychlosti 30 km/h přepíná na naftový motor. Baterie se dobíjí při brzdění. Bus testovaný v Praze a Budějovicích nese barvy bruselského dopravního podniku STIB.
Výhodou hybridů je, že nepotřebují žádnou dobíjecí infrastrukturu a nemají omezený denní dojezd. Jsou považovány za přechodné řešení na cestě k plné elektromobilitě. Paradoxem ovšem je, že na jejich pořízení nejsou žádné dotace. Na rozdíl třeba od vozů na CNG. Jejich pořizovací cena je přitom zhruba o 80 procent vyšší než u běžných dieselů.
DPP sliboval, že pokud se vůz osvědčí, vypíše na pořízení tohoto druhu autobusů tendr. Rozhodnutí ale zatím nezveřejnil. Ani českobudějovičtí neuvádějí své plány s tímto pohonem po skončení testů.