Marné hledání dodavatele ETCS. Žádný se nepřihlásil ani RegioJetu
Další dopravce v Česku poznal, že splnit blížící se povinnost jezdit po koridorech s lokomotivami vybavenými zabezpečovačem ETCS nebude jednoduché.
Další dopravce v Česku poznal, že splnit blížící se povinnost jezdit po koridorech s lokomotivami vybavenými zabezpečovačem ETCS nebude jednoduché. RegioJet musel zrušit soutěž na instalaci ETCS do 9 lokomotivy řady 162.
Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek. Důvodem zrušení je fakt, že se do něj nikdo nepřihlásil. RegioJet tak s plány na instalaci ETCS narazil podobně jako už dříve ČD Cargo či České dráhy, které musely část zakázek na ETCS zrušit. Buď se nikdo nepřihlásil nebo byla cena až příliš vysoká.
„Proces výběru pokračuje dál. Rozhodli jsme se pro formu tzv. jednacího řízení bez uveřejnění. Aktuálně teď povedeme jednání s jednotlivými potenciálními dodavateli technologie ETCS. Předpokládáme uzavření výběru dodavatele do konce letošního roku,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Zakázka na instalaci ETCS do lokomotiv přezdívaných Peršing současně odhalila plány RegioJetu na jejich další využití. Firma s nimi zjevně počítá i v příští dekádě. „S dalším provozem lokomotiv řady 162 počítáme i v nadcházejících letech. Jedná se o poslední sérii těchto lokomotiv, které byly vyrobeny plzeňskou Škodovkou v roce 1991 a s ohledem na obvyklou životnost železniční techniky je určitě budeme dále provozovat a proto je také vybavujeme ETCS,“ řekl Ondrůj letos v létě.
Lokomotivy přezdívané peršing se staly na začátku provozu základem flotily RegioJetu a umožnily v podstatě v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského soukromého dopravce Ferrovie Nord Milano. Vícesystémové lokomotivy Vectron a Traxx už ETCS mají, ve flotile RegioJetu už jich je většina.
ETCS bude povinné na hlavních koridorech od 1. ledna 2025. Po tomto datu vozidla bez tohoto zabezpečovače nebudou mít na hlavní tratě přístup.