Do Berlína dál s přepřahem. České dráhy zatím vectrony naplno nevyužijí kvůli DB
Vlaky mezi Prahou a Berlínem budou i v novém jízdním řádu dál stát patnáct minut v Drážďanech kvůli přepřahání lokomotiv.
Vlaky mezi Prahou a Berlínem budou i v novém jízdním řádu dál stát patnáct minut v Drážďanech kvůli přepřahání lokomotiv. A to i přesto, že si České dráhy pronajaly pro nový jízdní řád nové vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron pro provoz na trase Praha – Berlín – Hamburk, aby čtvrthodinová zastávka v Drážďanech odpadla
Důvodem je nedostatek německých strojvedoucích přeškolených na obsluhu vectronů. Kvůli tomu budou DB dál nasazovat z Drážďan své lokomotivy, na které mají proškolený personál. K plnému provozu vectronů i většímu zrychlení by mělo dojít od poloviny příštího roku.
Informaci potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Podle něj posunutí startu souvisí i s dalšími vlivy, například zahájením provozu na vysokorychlostní trati Erfurt – Ebersfeld a s tím vyvolané největší změně jízdního řádu v Německu za několik desetiletí nebo nasazení nových jednotek ICE4. „Školení personálu DB na lokomotivy Vectron bude probíhat i v prvních měsícíh roku 2018,“ dodal Štáhlavský.
Proto podle něj budou od změny jízdního řádu lokomotivy Siemens Vectron nasazeny na vlaky v úseku Praha – Drážďany / Lipsko a několik strojů bude vyčleněno pro školení personálu DB. „V polovině roku 2018 pak dojde k zahájení přímé vozby Vectrony v celé trase Praha – Berlín – Hamburk,“ dodal Štáhlavský.
I s přepřahem ale spojení do Berlína od prosince zrychlí, především díky modernizaci úseku Drážďany – Berlín. I díky tomu bude cestování vlakem z Prahy do Berlína opět rychlejší než autobus.
Změna je podle Štáhlavského už zapracovaná do jízdního řádu a projeví se zrychlením vlaků. O kolik, to ještě není jasné: ani německý jízdní řád zatím nenabízí pro jízdy po červnové změně rychlejší spojení, než které nastane v prosinci. Podrobnosti chce dopravce zveřejnit v listopadu.
České dráhy si pronajaly deset lokomotiv Siemens Vectron na 10 let od společnosti European Locomotive Leasing (ELL). Včetně údržby je objem kontraktu 1,6 miliardy korun.