Do Berlína dál s přepřahem. České dráhy zatím vectrony naplno nevyužijí kvůli DB

Lokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlaky mezi Prahou a Berlínem budou i v novém jízdním řádu dál stát patnáct minut v Drážďanech kvůli přepřahání lokomotiv.

Vlaky mezi Prahou a Berlínem budou i v novém jízdním řádu dál stát patnáct minut v Drážďanech kvůli přepřahání lokomotiv. A to i přesto, že si České dráhy pronajaly pro nový jízdní řád nové vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron pro provoz na trase Praha – Berlín – Hamburk, aby čtvrthodinová zastávka v Drážďanech odpadla

Důvodem je nedostatek německých strojvedoucích přeškolených na obsluhu vectronů. Kvůli tomu budou DB dál nasazovat z Drážďan své lokomotivy, na které mají proškolený personál. K plnému provozu vectronů i většímu zrychlení by mělo dojít od poloviny příštího roku.

Informaci potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Podle něj posunutí startu souvisí i s dalšími vlivy, například zahájením provozu na vysokorychlostní trati Erfurt – Ebersfeld a s tím vyvolané největší změně jízdního řádu v Německu za několik desetiletí nebo nasazení nových jednotek ICE4. „Školení personálu DB na lokomotivy Vectron bude probíhat i v prvních měsícíh roku 2018,“ dodal Štáhlavský.

Proto podle něj budou od změny jízdního řádu lokomotivy Siemens Vectron nasazeny na vlaky v úseku Praha – Drážďany / Lipsko a několik strojů bude vyčleněno pro školení personálu DB. „V polovině roku 2018 pak dojde k zahájení přímé vozby Vectrony v celé trase Praha – Berlín – Hamburk,“ dodal Štáhlavský.

I s přepřahem ale spojení do Berlína od prosince zrychlí, především díky modernizaci úseku Drážďany – Berlín. I díky tomu bude cestování vlakem z Prahy do Berlína opět rychlejší než autobus.

Změna je podle Štáhlavského už zapracovaná do jízdního řádu a projeví se zrychlením vlaků. O kolik, to ještě není jasné: ani německý jízdní řád zatím nenabízí pro jízdy po červnové změně rychlejší spojení, než které nastane v prosinci. Podrobnosti chce dopravce zveřejnit v listopadu.

České dráhy si pronajaly deset lokomotiv Siemens Vectron na 10 let od společnosti European Locomotive Leasing (ELL). Včetně údržby je objem kontraktu 1,6 miliardy korun.

Tagy České dráhy Deutsche Bahn Siemens Vectron
10 komentářů