Češi už mají dva národní dopravce. Nově se jím stal i Leo Express
České republice přibývají národní dopravci. Po Českých drahách je oprávněn toto označení užívat i Leo Express. Po čtyřletém procesu mu
České republice přibývají národní dopravci. Po Českých drahách je oprávněn toto označení užívat i Leo Express. Po čtyřletém procesu mu Úřad průmyslového vlastnictví zapsal koncem srpna ochrannou známku LEO Express Národní dopravce. V databázi úřadu to bylo zveřejněno v půlce září. Leo Express přitom šel ještě dál a nechal si zapsat i označení LEO Express Mezinárodní dopravce.
„Označení budeme využívat v marketingové komunikaci, ale nikoliv plošně. Jsme česká firma, která je financována zejména ze soukromých zdrojů a exportujeme české služby do zahraničí. Proto jsme národní a také mezinárodní společností,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.
Nemusí ovšem zůstat pouze u dvou národních dopravců. Národním dopravcem touží být i RegioJet, který na zápis stále čeká. Vedle textového označení „RegioJet národní dopravce“ si chce nechat zapsat i obrazovou značku REGIOJET STUDENT AGENCY VÁŠ NÁRODNÍ DOPRAVCE.
Mezitím ale u Českých drah nadšení pro vše Národní ochládá. Svědčí o tom například přejmenování největší tuzemské železniční oslavy. Ještě loni v Českých Budějovicích se důsledně mluvilo o Národním dnu železnice, pro letošek dráhy propagují už jen Den železnice. Může to souviset s odchodem náměstka Michala Štěpána, který byl velkým zastáncem označení Národní dopravce. Toto označení mají dráhy jako jediné registrováno bez přívlastků, tedy bez doplňujícího názvu firmy.
„Nelíbí se nám, když se státní dopravci snaží legitimizovat svůj byznys model pomocí těchto označení. Česká republika má evropsky unikátní trh s několika národními dopravci, z nichž někteří dokázali uspět i na jiných trzích,“ doplnil Sedlařík. České dráhy vývoj kolem označení nekomentují.