V bazarech kvůli ukončení výroby výrazně stoupla poptávka po rapidech
Konec výroby modelu Škoda Rapid přinesl i nečekaný efekt v autobazarech. Zájem o něj výrazně stoupl, i když většinou s
Konec výroby modelu Škoda Rapid přinesl i nečekaný efekt v autobazarech. Zájem o něj výrazně stoupl, i když většinou s nástupem nového modelu naopak zájem klesá. Vyplývá to z dat prodejů největšího tuzemského prodejce ojetých vozidel AAA Auto.
„Letos v létě nás lehce zaskočil zvýšený zájem o modely Škoda Rapid. Často se stává, že s příchodem nového modelu naopak zájem o ten původní mírně klesne. V případě Rapidu se zájem naopak výrazně zvedl a tento model přeskočil i jinak velké suverény Škoda Superb nebo Ford Focus a je čtvrtým nejprodávanějším vozem v našich autocentrech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Podle dat AAA Auto se aktuálně prodejní cena ojeté Škody Rapid pohybuje v průměru na 271 650 korunách, ale její nástupce Scala je na 456 990 korunách. „Rapid byl od prvopočátku velmi vydařený po designové stránce a zákazníky pozitivně vnímaný,“ doplnila Topolová.
Obecně v popularitě ojetých automobilů dlouhodobě nedochází k výrazným výkyvům. Nejžádanějšími ojetinami jsou tradiční modely Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus.
Vzestup oblíbenosti modelu Rapid zvýšil zájem o vozy Škoda nad dlouhodobý průměr. Během léta jich jen autocentra AAA AUTO v České republice prodala téměř trojnásobek oproti automobilům druhé nejoblíbenější značky Volkswagen. Vzrostl lehce i zájem o benzínové vozy, a to na 52%. V případě karoserií tradičně vedou hatchbacky (31%), kombíky (28%), SUV (18%) a MPV (11%), a to i přes vyšší zájem o kabriolety a coupé, kterých se za poslední dva měsíce prodalo dva a půl krát více než v průměru od ledna do května. Nejoblíbenějšími barvami u aut v létě jsou ty světlé, nejčastěji stříbrošedivá (23%) a bílá (16%).