Vícesystémová lokomotiva Vectron může do Nizozemí, obslouží přístavy
Vícesystémová varianta elektrických lokomotiv Vectron od Siemensu obdržela schválení typu od nizozemského drážního úřadu ILT. Podle údajů firmy toho může
Vícesystémová varianta elektrických lokomotiv Vectron od Siemensu obdržela schválení typu od nizozemského drážního úřadu ILT. Podle údajů firmy toho může z dosavadních zakázek využít 121 strojů.
„Díky schválení získaly lokomotivy přístup do velmi významných námořních přístavů a bylo dosaženo milníku v obsluze rýnsko-alpského koridoru, který spojuje Nizozemsko, Německo, Rakousko, Švýcarsko a Itálii,“ uvedla firma v tiskovém prohlášení. Rýnsko-alpský koridor je jednou z nejvytíženějších tras nákladní dopravy v Evropě, spojuje přístavní města u Severního moře se Středozemím.
Siemens registruje v součtu všech variant už více než 600 objednávek na Vectrony. Z toho 330 už brázdí tratě řady zemí. Lokomotiva, která jako první na světě obdržela potvrzení o tom, že plní nejnovější normy pro vysoké rychlosti TSI High Speed RST, může jezdit v osmnácti zemích. Jmenovitě jsou to Bulharsko, Česká republika, Finsko, Chorvatsko, Itálie, Maďarsko, Nizozemsko, Německo, Norsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Švédsko, Švýcarsko a Turecko.
V tuzemsku tyto stroje využívá například ČD Cargo nebo RegioJet, pro osobní dopravu směrem do Německa si je objednaly i České dráhy.