Masarykovo nádraží má nové pokladny, místo kasina se vrátí restaurace
Masarykovo nádraží dnes prodělalo další dílčí krok do 21. století. České dráhy zde v místech někdejších nevábných toalet otevřely (pro
Masarykovo nádraží dnes prodělalo další dílčí krok do 21. století. České dráhy zde v místech někdejších nevábných toalet otevřely (pro cestující cca ve 13:00) nové pokladny, které jsou přístupné z odjezdové haly. Celkem jde o šest přepážek, které včetně zázemí vyšly na necelých 15 milionů korun. Obnoven byl například původní světlík ve stropě.
„Na Masarykově nádraží byly pokladny historicky umístěny daleko od odjezdové haly, nástupišť a současné hlavní přístupové cesty od metra a tramvají. Proto jsme je v rámci rekonstrukce budovy přesunuli hned k prvnímu nástupišti. Odbavení bude rychlé a pohodlné,“ uvedl šéf ČD Radek Dvořák.
Rekonstrukce nádraží, která se děje po etapách už od roku 2011, se v následujících měsících dotkne i dalších temných zákoutí. V nejbližších týdnech chtějí dráhy zahájit stavbu čekárny v křídle přiléhajícím k Hybernské ulici, náklady budou 3,6 milionu.
Výrazně větší investicí pak má být oprava malé secesní sloupové dvorany na příchodu od metra. Kromě dvorany chtějí dráhy (celkem za 100 milionů korun) opravit i přilehlé křídlo se zázemím pro zaměstnance včetně nocležny.
V dalších částech se činí partner Českých drah, kterým je skupina Penta. Ta chystá na příští rok obnovu a otevření velké restaurace v místech, které na dlouhá léta zabralo kasino. „Zároveň do ní obnovíme vstup z Hybernské ulice, jako tomu bylo za první republiky,“ uvedl ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate Pavel Streblov. Nové obchody chce Penta otevřít v místech starých pokladen, které se dnes definitivně uzavřou.
Už dříve Penta opravila vstupní dvoranu. Celkové náklady na obnovu nádraží do roku 2021 mají přesáhnout čtvrt miliardy. Dráhy a Penta mají na obnovu nádraží společný podnik Masaryk Station Development. Nádraží patří k nejvýznamnějším stanicím v zemi, denně jím projde až 35 tisíc lidí. Do budoucna by mělo být výchozí a konečnou stanicí dráhy na letiště.