V Bavorsku vybírají nového dopravce. Poprvé řeší i požadavky na personál
Po řadě problémů s dopravci kvůli nedostatku strojvedoucích a dalšího personálu mění Bavorsko přístup k soutěžím na provozovatele železniční dopravy.
Po řadě problémů s dopravci kvůli nedostatku strojvedoucích a dalšího personálu mění Bavorsko přístup k soutěžím na provozovatele železniční dopravy. V nově vypsané soutěži na provoz vlaků v oblasti Frank a Jižního Duryňska zakotvil bavorský objednatel Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) do podmínek nově i personální záležitosti.
BEG ve zprávě o spuštění soutěže uvedl, že jde o reakci na problémy s rušením spojů kvůli nedostatku lidí. Ty postihly více dopravců, v Česku jsou nejvíce známy potíže Die Länderbahn, které ovlivňují provoz Západních expresů. Podmínkou tak nově bude určité procento personální záloh, které má eliminovat případné výpadky v provozu. Vybraný dopravce bude muset každý rok předkládat plán náboru nových zaměstnanců, aby měl objednatel jistotu, že nehrozí personální výpadky.
Nedostatek strojvedoucí je v čím dá více zemích, kromě Německa například Švýcarsko oznámilo, že v zemi chybí zhruba tisícovka nových strojvedoucích.
Nová soutěž na provozní soubor Franky – Jižní Duryňsko se týká provozu na tratích, kde dosud jezdí DB Regio. Vítěz soutěže bude jezdit od roku 2023 dvanáct let. Jde o zhruba 5,7 milionů vlakokilometrů ročně, oproti současnému rozsahu jde o navýšení provozu o 19 %.
„S novým konceptem využíváme příležitosti, které se v regionu otevřely zahájením provozu na vysokorychlostní trase mezi Ebensfeldem a Erfurtem,“ říká Thomas Prechtl, tiskový mluvčí BEG. Bavorsko počítá s tím, že na rychlotrať nasadí i regionální vlaky.
Koncep počítá například s navýšením počtu vlaků mezi Norimberkem a Bambergem na půlhodinový takt prostřednictví vlaků Regional Express. Bavorsko vypisuje soutěž společně s Duryňskem.
BEG chce po dopravcích dva typy elektrických vozidel: v případě vlaků přes vysokorychlostní trať soupravy umožňující jízdu nejméně 190 kilometrů za hodinu, u ostatních nejméně 160 kilometrů za hodinu.
Soutěžené linky
· Norimberk – Erlangen – Bamberg – Lichtenfels – Coburg
· Lichtenfels – Kronach – Saalfeld
· Bamberg – Schweinfurt – Würzburg
· Bamberg – Coburg – Sonneberg (přes vysokorychlostní trať)
· Coburg – Erfurt (přes vysokorychlostní trať) – zatím pouze jako možnost