V Brně testují nové uniformy pro řidiče i další zaměstnance, vymění je po 20 letech
Dopravní podnik města Brna chce vyměnit stejnokroje pro své řidiče a řidičky i další provozní zaměstnance. Jejich podobu mohu už
Dopravní podnik města Brna chce vyměnit stejnokroje pro své řidiče a řidičky i další provozní zaměstnance. Jejich podobu mohu už cestující vidět: dvacítka zaměstnanců už testuje dvě nové kolekce. Do výměny stejnokroje pro 1800 zaměstnanců podnik investuje v prvním roce přibližně 24 miliónů korun.
„Řidiči jsou našimi klíčovými zaměstnanci. Je pro nás důležité, aby se při práci cítili dobře. Stávající uniformy jsou jak střihově, tak materiálově zastaralé, proto jsme se rozhodli pro jejich kompletní obměnu,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Zkušenosti řidičů a řidiček rozhodnou o tom, jaké uniformy nakonec dopravce vybere. Po výběru nastane výběroví řízení na jejich dodavatele. V nových uniformách by tak řidiči mohli vyjet už na jaře příštího roku.
„S ohledem na důraz na kvalitu materiálu se jedná o obrovskou investici, která je ale smysluplná. Po řidičích vyžadujeme kompletní ustrojenost, zároveň ale chceme, ať jsou pro ně pohodlné, když v nich tráví velkou část dne,“ dodal provozní ředitel Jan Seitl.
Zaměstnanecká uniforma sestává z řady komponent. „Stejnokroj pro jednoho řidiče obnáší kompletní oblečení od bundy přes svetr, kalhoty, košili, vestu až po tričko, mnohdy v provedení jak pro teplé, tak chladné počasí. Nechybí ani šátek, šála nebo čepice,“ uvedla vedoucí odboru nákupu a logistiky Marcela Schwendtová.
Kromě 1400 řidičů nové uniformy obléknou také prodejci jízdních dokladů, dispečeři a další zaměstnanci. Celkem tedy dodavatelé pro Dopravní podnik města Brna budou muset ušít 1800 kompletních stejnokrojů. Stávající podoba uniforem řidičům slouží již dvacet let. Za tu dobu prošla drobnými úpravami jak v materiálech, tak ve spektru oděvních kusů. Vítěznou kolekci si budou moci zaměstnanci DPMB prohlédnout na figurínách, které budou postupně umístěny na vybraná pracoviště.
Každá oděvní součást je z jiného materiálu, od bavlny po funkční materiály. Kalhoty mají přídavek elastanu, polokošile jsou převážně z bavlny, některá trička z funkčního materiálu, aby odváděla pot a byla rychle suchá. „Sami řidiči vyhodnotí, ve které kolekci se cítí lépe, případně může dojít ke kombinaci nebo úpravě střihu či materiálu. Spektrum oděvních součástí je velmi široké, řidiči si pak v praxi například podle aktuálních teplot nebo osobní preference volí oblečení sami. Někteří dávají přednost košilím, jiní tričkům, to už je na každém z nich,“ dodala mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
Velká výměna uniforem čeká v příštích měsících i zaměstnance Správy železniční dopravní cesty.