Rezidentům v Brně zlevní parkování už od září, město prověří další lokality pro P+R
Rada města Brna schválila ve čtvrtek na svém zasedání úpravu ceníku rezidentního parkování. Změna má být přínosná zejména pro rezidenty
Rada města Brna schválila ve čtvrtek na svém zasedání úpravu ceníku rezidentního parkování. Změna má být přínosná zejména pro rezidenty a abonenty v původní oblasti 1-01 (centrum města), kteří budou potřebovat navazující oprávnění platné od 1. září 2019.
Rada města už na jaře schválila novou koncepci i zlevnění parkování. Novinky ale mají začít platit až od 30. září. Pro předplatitele by tak nastalo měsíční vakuum, neboť systém rezidenčního parkování začal v centru města loni platit 1. září. Přesněji řečeno, současní rezidenti a abonenti by si museli prodloužit povolení za původní vyšší ceny.
Zatímco dnes by například abonenty roční oprávnění vyšlo u prvního vozidla na 6 tisíc korun, od 30. září začne platit nová koncepce a budou to jen 4 tisíce. Radní proto včera schválili, že prodloužení oprávnění se bude prodávat už dle nového ceníku.
„Lidé, kteří si prodlouží oprávnění v září, by bez změny v ceníku pravděpodobně s nástupem nových cen svá oprávnění vraceli a pořizovali si nová a levnější. To by představovalo zvýšené zatížení úředníků, kteří by museli v krátkém čase tyto požadavky zpracovat, ale také by to způsobovalo zbytečné komplikace samotným řidičům,“ napsalo město v tiskové zprávě. Návrh ale ještě čeká administrativní kolečko, takže není zatím jasné, kdy bude možné začít s prodlužováním.
Dělení na rezidenty a abonenty zůstává i v nové koncepci. Rezidenti budou za první vozidlo platit 200 korun, abonenti 4000 korun. Změna systému parkování a takzvaných modrých zón, které byly zavedeny loni v září, byly jedním z hlavních témat loňských komunálních voleb v Brně.
Radní včera také rozšířili počet zkoumaných lokalit pro případný vznik parkovišť P+R. Nově se zaměří i na ulice Schwaigrova (pro příjezdy od Bratislavy), Okružní a Ostravská (od Olomouce). Celkem se tak v Brně zkoumá už 14 lokalit, například Královo Pole nádraží (300 parkovacích míst), Purkyňova (490 parkovacích míst), Fakultní nemocnice Bohunice (2000 parkovacích míst), Veveří-Šumavská (400 parkovacích míst) či Žlutý kopec-Tomešova (250 parkovacích míst).