Londýňané objevují kola, investice do pruhů a cyklostezek se městu začínají vracet
Londýn je dalším městem, jehož radnice vsadila v městské mobilitě výrazně na jízdní kola. Investice do nových cyklostezek či úprav
Londýn je dalším městem, jehož radnice vsadila v městské mobilitě výrazně na jízdní kola. Investice do nových cyklostezek či úprav silnic nebo křižovatek se městu bojujícím dlouho se silným znečištěním ovzduší začíná vyplácet: počet jízd na kole loni vzrostl ve městě o 5 %. Růst je proti britskému průměru trojnásobný.
Vyplývá to ze statistik a průzkumů, které zveřejnil Transport for London (TfL). Podle nich lidé v Londýně denně najedou na kolech zhruba čtyři miliony kilometrů.
Londýn se před časem rozhodl výrazně změnit dopravu ve městě a vytvořit podmínky pro cyklistiku a naopak ztížit pohyb aut. Starosta Londýna Sadiq Khan představil před rokem a půl rozsáhlý plán, který měl například omezit počty parkovacích míst pro auta, naopak rozšířit počty stání pro kola.
Radnice přitom argumentuje tím, že jízda na kole neznečišťuje ovzduší, ale také pomáhá lidem zlepšit zdravotní stav.
WHY IT MATTERS – walking & cycling as part of your commute reduces your likelihood of getting cardiovascular disease, cancer and all cause mortality – scientific study of over 250,000 people in @bmj_latest https://t.co/b6GU2tqEnA
— Will Norman (@willnorman) July 4, 2019
Londýnský cyklokoordinátor Will Norman za nárůstem vidí především investice do nových tras. „Lidé se na kole cítí bezpečněji než v minulosti. Nesmíme ale v investicích do cyklistiky polevit,“ řekl.
Analýza TfL ale ukazuje značné sociální rozdíly v tom, kdo na kole jezdí. Ač nejlevnější dopravní prostředek, nejčastěji podle statistik jezdí muži s vyššími příjmy. 85 % cyklistů jsou běloši.