Ostrov pomalé železnice. Vlaky z Berlína do Vídně zrychlí, delší trasou objedou Česko.
Poprvé v historii bude pro cestující mezi Berlínem a Vídní rychlejší cestovat vlakem mezi oběma městy přes Německo a Rakousko
Poprvé v historii bude pro cestující mezi Berlínem a Vídní rychlejší cestovat vlakem mezi oběma městy přes Německo a Rakousko delší cestou, než přímější spojnicí přes Prahu. A to i přesto, že cesta přes Norimberk je o zhruba dvě stě kilometrů delší.
Ukazuje to dnes zveřejněný jízdní řád Deutsche Bahn pro období od 10. prosince. Důvodem je především otevření nové vysokorychlostní trati v Duryňsku a stav české železniční sítě, kde průměrná rychlost mezi Děčínem a Břeclaví nedosahuje ani sto kilometrů za hodinu.
Od nového jízdního řádu vyjde doba jízdy z Berlína do Vídně na 8 hodin a 15 minut s přestupní dobou kolem 40 minut v Norimberku. Oba vlaky budou obsluhovat jednotky ICE, typ ICE-T (jednotky 411 nebo 415). Delší cesta přes Mnichov trvá 8 hodin a 28 minut s kombinací vlaků ICE a railjet.
Dosud nejkratší cesta přes Česko trvá 8 hodin a 45 minut s přestupy v Praze a Břeclavi. Při jednom přestupu z vlaku EC na railjet v Praze trvá cestě téměř deset hodin. Dosud je přes Německo cesta delší a trvá většinou 9 hodin a 35 minut, navíc většinou s krátkými časy na přestup.