Loni vyhozený šéf VÚŽ Bureš měl jít do vedení Ukrajinských železnic
Někdejší člen představenstva Českých drah a později předseda představenstva dceřiné firmy Výzkumný ústav železniční (VÚŽ) František Bureš měl nastoupit do
Někdejší člen představenstva Českých drah a později předseda představenstva dceřiné firmy Výzkumný ústav železniční (VÚŽ) František Bureš měl nastoupit do představenstva ukrajinských železnic.
Zprávu o jeho zvolení do představenstva firmy zveřejnily Ukrajinské železnice na svých stránkách v pátek dopoledne, v sobotu ji smazala. O personálních změnách rozhodla ukrajinská vláda, která na tamější železnice přivedla například i bývalého šéfa polských aerolinek LOT. Výběr manažerů měla na starosti personální agentura Odgers Berndtson.
Podle stránek Ukrajinských železnic je Bureš „známým mezinárodním top manažerem“. Ve firmě má mít na starost především program obnovy kolejových vozidel. Bureš ještě před příchodem do skupiny Českých drah působil ve Škodě Vagónka.
Bureš ve skupině České dráhy skončil loni na podzim, kdy ho na postu předsedy představenstva Výzkumného ústavu železničního (VÚŽ) vystřídal Martin Bělčík. VÚŽ patří mezi nejziskovější firmy Českých drah, provozuje zkušební okruh ve Velimi.
Dříve působil jako člen představenstva Českých drah zodpovědný za opravárenství, předtím vedl dceřinou firmu DPOV. O Burešovi se v poslední době také spekulovalo jako o možném novém členovi představenstva pražského dopravního podniku.
Vyjádření Františka Bureše
Ze strany Ukrajinských železnic jsem před několika měsíci obdržel velmi zajímavou nabídku stát se členem představenstva UKRZELIZNICA. Pana generálního ředitele Yevhena Kravtsova považuji za velkého profesionála a osobně si velmi rozumíme. Bylo by fajn s takovým člověkem pracovat. Podmínkou ale byla 100% relokace do Kyjeva, což jsem již tehdy odmítl.
UKRZEL je podnik, který svojí strukturou, rozsahem i činností odpovídá železničním podnikům, které jsem ve své dosavadní manažerské práci vedl, a to jak komplexně z pozice CEO, tak i specificky jako CTO/COO. Ukrajina jako země Střední Evropy je a bude klíčovým partnerem EU pro rozvoj regionu a UKRZEL má podle mého názoru dobrou výchozí pozici se stát logistickou sílou pro rozvoj nejen Ukrajiny. Aby bylo možné jeho obrovský potenciál využít, bude nezbytné podnik zásadně strukturovaně reformovat.
Proces restrukturalizace železničního podniku není jednoduchý a vyžaduje velmi citlivé, ale také rozhodné a odpovědné kroky. UKRZEL musí v součinnosti s vládní administrativou projít citlivou restrukturalizací systému vlastní činnosti. Musí být zavedena odpovídající procesní i technická legislativa, musí být odděleny a alokovány hospodářské náklady a výnosy jednotlivých produkčních soustav: osobní doprava, nákladní doprava, infrastruktura, servis, opravárenství, výroba, služby a jiné. Zároveň musí UKRZEL projít zásadní optimalizací nákladové struktury, kdy musí být jasně strukturovány náklady fixní a variabilní, stejně jako mandatorní a fakultativní, a tyto následně musí být provázány s vlastními výkony provozu železnice (osobní, nákladní).
Takovými procesy jsem v minulosti průmyslové podniky v ČR i zahraničí úspěšně provedl a Ukrajinská vláda na základě doporučení pana generálního ředitele Kravtsova vyjádřila vážný zájem mne jmenovat přímo do představenstva UKRZEL. Je to pro mne velké profesní ocenění a osobní čest. Kyjev je krásné město a Ukrajinu znám opravdu dobře i z mého dřívějšího působení.Věřím ale, že podniku UKRZEL bych mohl být dostatečně nápomocen i jen jako externí konzultant.