Stovky nových elektrobusů. Barcelona a Paříž kupují ve velkém autobusy na baterie
Trend přechodu městské hromadné dopravy na autobusy s bateriemi dorazil z Číny plně do velkých evropských měst. Dvě z nich
Trend přechodu městské hromadné dopravy na autobusy s bateriemi dorazil z Číny plně do velkých evropských měst. Dvě z nich – Paříž a Barcelona, oznámily uzavření soutěží na nákup nových vozidel v těchto dnech.
Pařížská přepravní společnost Île-de-France Mobilités společně s provozovatelem dopravy společností RATP uzavřela smlouvu na dodávku až 800 elektrobusů se třemi výrobci. Jde o společnosti Bollorè, Alstom a Heuliez Bus, která patří pod CNH Industrial, stejně jako například Iveco. Šlo o zatím největší soutěž v Evropě na elektrobusy. Každá z firem má dodat autobusy v hodnotě až 133 milionů eur.
Heuliez dodá modely GX ELEC, které jsou vybaveny synchronním elektromotorem a lithium-iontovými NMC bateriemi. Zařízení pro skladování energie umístěné mezi zadní částí a střechou nezmenšuje prostor pro cestující, který v modelu GX 337 ELEC pohodlně pojme sto pasažérů, z nichž 30 sedících. Alstom dodá autobus s názvem Aptis, Bollorè svůj Bluebus.
K velké výměně autobusů se chystá i Barcelona. Evropská investiční banka oznámila poskytnutí úvěru ve výši 73,5 milionů eur barcelonskému dopravnímu podniku Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). TMB pořídí 254 nových autobusů, které nahradí starší dieselové a na zemní plyn. 116 z nich bude čistě elektrických, zbytek hybridních a na zemní plyn.