- Železnice •
- Nákladní doprava •
- Voda •
- Zprávy
Vlak na řece. Vůz pro belgické dráhy připutoval do Čech netradičně po vodě
Vnitrozemská vodní doprava si připsala zajímavou zakázku, díky které prokázala službu železnici. Po dvanáctidenní plavbě po řekách a kanálech připutoval
Vnitrozemská vodní doprava si připsala zajímavou zakázku, díky které prokázala službu železnici. Po dvanáctidenní plavbě po řekách a kanálech připutoval do Čech ze severní Francie železniční hnací vůz, který bude součástí nové elektrické jednotky od konsorcia Alstom-Bombardier pro belgické státní dráhy (SNCB). Informaci na dotaz deníku Zdopravy.cz potvrdil Lukáš Hradský, jednatel rejdařství EVD-Sped., které přepravu zajišťuje.
Vůz zřejmě míří na testy na okruh v Cerhenicích, v mělnickém přístavu by se měl vykládat ve čtvrtek ráno. Jde o ojedinělý případ, kdy se železniční vozidlo veze na lodi po vnitrozemských vodních cestách. Nakládka proběhla 15. května v Rouvignies, které sousedí s městem Valenciennes, kde má Alstom výrobní základnu. Podle Hradského jde o jednu z nejdelších tras, které lze vůbec do/z Čech po vnitrozemských vodních cestách urazit.
Bombardier a Alstom získaly koncem roku 2015 v Belgii obří zakázku; rámcová smlouva je uzavřena až na 1362 dvoupodlažních vozů v hodnotě až 3,3 miliardy eur (85 miliard korun). První (už závazně objednaná) série čítá 445 vozidel v ceně 1,3 miliardy eur.
Bombardier dodá 65 řídících vozů a 290 vložených vozů, Alstom pak vyrobí 90 hnacích vozidel. Skříně vložených vozů se vyrábějí v závodě Bombardieru v České Lípě. Vozy z první série měly být dodávány od loňského září do roku 2021, dodávka ale nabrala zpoždění.