Bavorsko stále marně čeká na české vlaky. Řády týdnů, slibuje Škoda

Innotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč

Už tři roky měla obsluhovat páteřní bavorskou trať Norimberk – Ingolstadt – Mnichov šestice push-pull souprav od Škody Transportation. Zatím

Už tři roky měla obsluhovat páteřní bavorskou trať Norimberk – Ingolstadt – Mnichov šestice push-pull souprav od Škody Transportation. Zatím posledním termínem, se kterým výrobce přišel loni v listopadu, bylo jaro letošního roku. Celá flotila pak měla být v provozu nejpozději v červnu.

Jenže Bavorsko, které trápí přeplněné a zastaralé vlaky, zatím vyhlíží dodávku z Čech marně. Vlak totiž stále nemají potřebnou homologaci od spolkového železničního úřadu EBA. Škoda přitom předpokládala, že všechna potřebná razítka získá začátkem letošního roku.

„Očekávám, že Škoda vynaloží veškeré úsilí, aby zamezila dalšímu zpoždění,“ citoval server Nordbayern bavorského šéfa DB Regio Hansrüdigera Fritze. Škoda o přesných termínech nechce mluvit. „V současné chvíli jsme prakticky na konci schvalovacího procesu. Vozidla už několik měsíců jezdí ve zkušebním provozu, dokládáme dodatečná měření a dokumentaci pro schválení k provozu vozidel a pevně věříme, že v horizontu několika týdnů potřebná schválení obdržíme,“ sdělila mluvčí Lubomíra Černá. O téměř dokončeném projektu nicméně mluvil i viceprezident Škody pro obchod Zdeněk Majer loni v listopadu. Server Nordbayern s odvoláním na Škodu píše, že vlaky by měly v každém případě vyjet před koncem roku.

České vlaky mají na lince nahradit staré jednotky InterCity. Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.

Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zakázka oznámená už v roce 2013 má hodnotu přes 2,6 miliardy korun. Interiér vozu se dělí na první a druhou třídu a nabídne i dětský oddíl. V soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Soupravy jsou vybaveny wifi.

Původně měly být dodány už v roce 2016. „Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 kilometrů za hodinu,“ uvedl loni Majer. Zatím nebylo zveřejněno, zda (a jak vysoké) budou Němci účtovat výrobci penále.

Tagy Škoda Transportation Top trať Norimberk – Ingolstadt – Mnichov
70 komentářů