V Hořicích začala na hlavním tahu Hradec Králové – Jičín rok a půl dlouhá uzavírka
Cestování mezi Jičínem a Hradcem Králové po vytížené silnici I/35 je od dnešního dne výrazně komplikovanější. Ředitelství silnic a dálnic
Cestování mezi Jičínem a Hradcem Králové po vytížené silnici I/35 je od dnešního dne výrazně komplikovanější. Ředitelství silnic a dálnic začalo s opravou mostu přes železniční trať v Hořicích, která potrvá rok a půl. Řidiči na stejné trase musí ještě do června počítat navíc s kyvadlovým provozem v nedaleké Ostroměři.
Důvodem uzavírky je špatný stav mostu, který bude zbourán a stavbaři postaví nový. Termín uzavírky je až do října příštího roku. Jde o velmi rušný úsek: podle sčítání dopravy v roce 2016 projede místem denně 14 tisíc aut.
Kvůli uzavírce musí auta přes Hořice. Kromě uzavírky samotného mostu nebudou auta jezdit ani pod mostem po silnici III/3267. Detaily o objížďce jsou na stránkách hořického městského úřadu, který upozorňuje zejména na změnu přednosti v jízdě na křižovatce ulic Husova – Táboritská. Ze směru od centra města bude nově povinnost dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po hlavní pozemní komunikaci ve směru Hradec Králové – Jičín a opačně.
Nejde přitom o jedinou komplikaci na této trase. V Ostroměři až do 18. června probíhá oprava silnice, kdy je zde kyvadlový provoz, na silnici I/16 z Úlibic do Nové Paky pak oprava povrchu. Další omezení na silnici I/35 jsou ještě mezi Jičínem a Turnovem.
Zakázku za 269 milionů korun získalo sdružení Eurovia a M-Silnice. Necelý půl kilometru dlouhý most vznikl už v roce 1979, zásadní rekonstrukcí prošel v roce 1994. Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové z mimořádné mostní prohlídky vyplynulo, že most je ve špatném stavu. Následný podrobný diagnostický průzkum prokázal zatékání do nosné konstrukce mostu.
„Spolu s neodpovídající kvalitou použitých betonů z doby výstavby bylo na základě diagnostického průzkumu rozhodnuto o kompletní rekonstrukci mostu. Ta bude probíhat za úplné uzavírky mostu,“ řekla Ledvinová.
Nový most má být zhruba o metr výše nad železniční tratí než dosud. Důvodem je možná elektrizace železnice v budoucnu. Současně vzniknou na straně směrem k mostu nové protihlukové stěny do výšky 2,4 metru. „Během rekonstrukce dojde k úplnému snesení nosné konstrukce mostu, k částečnému odbourání opěr a podpěr mostu,“ dodala Ledvinová.