ZSSK si pochvaluje hodinový takt mezi Bratislavou a Košicemi. Vlaky jezdí o čtvrtinu více cestujících

Expresy mezi největšími slovenskými městy byly loni obsazené v průměru ze 65 %.
Loni zavedená zásadní změna konceptu dálkové železniční dopravy mezi Bratislavou a Košicemi přinesla nárůst počtu cestujících o 25 %.
Vyplývá to z dat, které po roce provozu zveřejnila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Součástí změn bylo zrušení komerčních vlaků kategorie IC. Kvůli tomu zmizely nejrychlejší vlaky z této trasy, došlo ale k přidání počtu spojů a především zavedení pravidelnému taktu.
„Výsledky potvrzují, že jde o funkční a cestujícími využívaný koncept, který přinesl vyšší dostupnost spojů, přehlednější jízdní řád a nárůst počtu cestujících,“ uvedl mluvčí ZSSK Ján Baček.
ZSSK zruší své jediné komerční vlaky. Spoje mezi Bratislavou a Košicemi pojedou o 44 minut déle
Podle dopravce je průměrná obsazenost expresů 65 %, ve špičce kolem 95 %. Počet dálkových vlaků na trase Bratislava – Žilina – Košice narostl z 22 na 40 denně. Z tohoto počtu 30 jede v celé trase, dalších 8 pak jezdí v části trasy. Jeden pár vlaků jezdí přes noc.
„Hodinový takt přinesl cestujícím to, co všichni od moderní dálkové dopravy očekáváme. Jednoduchost, pravidelnost a jistotu spojení v průběhu celého dne. Zároveň se nám podařilo lépe rozložit poptávku mezi jednotlivé vlaky,“ řekla Ivana Piňosová, generální ředitelka ZSSK.
Vlakem z Bratislavy do Košic pod pět hodin. ZSSK představila nový grafikon
ZSSK na trase nabízí 17,5 tisíce míst k sezení denně, z toho je 41 % míst povinně místenkových. Zbytek je bez povinné rezervace.
Za poslední jízdní řád dojelo včas 90,14 % vlaků mezi Bratislavou a Košicemi. Pokud nebudou do zpoždění zahrnuty vlaky, které dojely pozdě kvůli závadě na infrastruktuře, přesnost dosáhla 98,83 %.