obnoveny

Delší život pro slovenské Bagety. Modernizaci provede jejich výrobce, cena se blíží milionu eur za kus

Jednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSKJednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSK

Modernizace přinese i klimatizaci a vakuové toalety.

Slovenská obdoba Regionov projde rozsáhlou modernizací. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zadala společnosti ŽOS Zvolen modernizaci 33 jednotek řady 813/913, kterým se přezdívá Bagety. První modernizované jednotky mají vyjet příští rok.

Zakázku získala stejná firma, která jednotky vyrobila. Podobně jako Regionovy v Česku vznikly využitím a přestavbou motorových vozů 810 a přípojných vozů řady 011.

Modernizace jedné jednotky vyjde na 935 tisíc eur, v přepočtu 22,7 milionu korun. Modernizaci bude ZSSK financovat z vlastních zdrojů. Podle ZSSK je cena zhruba pětinová oproti nákupu nových motorových vlaků.

Modernizované jednotky mají jezdit na tratích Košice – Mukačevo, Prievidza – Topoľčany, Trenčín – Chynorany, Štúrovo – Levice – Nové Zámky, Kraľovany – Trstená, Vrútky – Prievidza, Zvolen – Horná Štubňa a Zvolen – Banská Štiavnica

ZSSK aktuálně mají 44 těchto jednotek, modernizace se bude týkat 33 vozidel. Zbývající postupně vyřadí.

Jednotky dostanou klimatizaci, nové sedačky, obklady, světla, zásuvky a připojení k wi-fi. Nově bude v jednotce prostor pro přepravu kol a kočárků. Novinkou budou také vakuové toalety. Podle ZSSK modernizace prodlouží životnost jednotek o 10 až 15 let.

Jednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSKJednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSKJednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSK
Tagy Bageta motorová jednotka 813 slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ŽOS Zvolen ZSSK
42 komentářů