obnoveny

První vietnamské vysokorychlostní tratě postaví Siemens. Výhledově propojí zemi od Hanoje po Saigon

Rychlovlak Velaro Novo pro vietnamskou vysokorychlostní železnici. Zdroj: Siemens MobilityRychlovlak Velaro Novo pro vietnamskou vysokorychlostní železnici. Zdroj: Siemens Mobility

Rychlovlaky Velaro Novo jsou navrženy pro rychlost 350 kilometrů za hodinu.

Dvě první vysokorychlostní železniční tratě ve Vietnamu postaví pro společnost VinSpeed německá Siemens Mobility. Firmy se dohodly na strategickém partnerství.

Siemens Mobility bude mít na starosti technologickou část projektu. Zajistí návrh, dodávku a integraci vysokorychlostních vlaků Velaro Novo a železničních subsystémů, včetně signalizace ETCS Level 2 s automatickým provozem vlaků, telekomunikací a elektrifikačních systémů. Postará se také o údržbu všech systémů do budoucna.

Partnerství se Siemensem zatím zahrnuje plány na výstavbu dvou vysokorychlostních železničních úseků. Jedná se o trasu z Hanoje do přístavu Ha Long v Tonkinském zálivu o délce 121 km se čtyřmi stanicemi a trasu z nádraží Ben Thanh v Ho Či Minově městě (Saigonu) do přímořského letoviska Can Gio o délce 54 km se dvěma stanicemi.

Tratě jsou prvními úseky obřího projektu s lakonickým názvem „Vysokorychlostní železnice sever-jih“. Výhledově bude síť začínat ve městě Thanh Trì a končit v Thủ Đức. Spojí tak dvě nejurbanizovanější oblasti v zemi: Hanoj na severu a Ho Či Minovo město na jihu.

Mapa vietnamské železniční sítě. Zdroj: Wikipedia

Projekt schválili tamní poslanci loni v listopadu. Očekávané náklady jsou v přepočtu 1,4 bilionu korun. To je více než polovina ročního státního rozpočtu Česka.

V rámci strategie rozvoje vietnamské železniční dopravy si země rozvrhla plány až do roku 2050. Projekt je také součástí transasijské železniční sítě.

Jsme hrdí na to, že si VinSpeed vybral společnost Siemens Mobility pro dodávku prvních vysokorychlostních železničních tratí ve Vietnamu,“ komentoval dohodu generální ředitel Siemens Mobility Michael Peter.

Vietnam chystá rychlovlak z Hanoje do Saigonu. Jen třetina z 1500 km povede po zemi

Platforma Velaro Novo podle něj nabízí až o 30 procent nižší spotřebu energie, o 10 procent vyšší kapacitu pro cestující a spolehlivost přizpůsobenou náročnému terénu Vietnamu.

Rychlovlaky Velaro Novo jsou navrženy pro maximální rychlost 350 kilometrů za hodinu. Vlaky zvládnou strmé stoupání a jsou vybaveny automatickým řízením.

Tagy Siemens Mobility Vietnam vysokorychlostní tratě
18 komentářů