Stavba obchvatu Šternberka se zpozdí, v rozpočtu na něj nejsou peníze

Původně se mělo kopnout do země už příští rok.
V trase budoucího obchvatu Šternberka už se mělo kácet, na polovinu roku pak bylo plánováno zahájení stavby. To se však minimálně o rok odkládá. v chystaném rozpočtu na obchvat nejsou peníze. Informaci přinesla Česká televize.
„Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, jak je nastaven na rok 2026, tak neumožňuje financování řady staveb, které jsme měli v plánu zahájit. Obchvat Šternberka je mezi nimi,“ řekl ČT šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Stavba ještě podle ČT není úplně připravena. Řeší se majetkoprávní vypořádání. Problém je například s majitelem nemovitosti, v jejíž těsné blízkosti má vyrůst jeden z celkem sedmi plánovaných mostů.
„Obchvat Šternberka je v pokročilé fázi příprav, které nepolevují. Řešíme například majetkoprávní vypořádání včetně stavebního povolení a chystáme výběr zhotovitele. Stavba začne hned, jakmile dokončíme tyto standardní přípravné procesy a budeme mít garantované finance,“ uvedlo ŘSD na platformě X.
Současný průtah Šternberkem, vedený po Olomoucké a Jívavské ulici s obytnou zástavbou, vytváří podle informačního letáku ŘSD značnou dopravní závadu s nedostatečnými parametry komunikace pro převedení dopravní zátěže.
Obchvat má dopravu ze stávající silnice I/46 vyvést mimo město. Podle posledních dat ze sčítání dopravy projede městem dosud po silnici přes 17 tisíc aut.
Obchvat Šternberka má mít na délku 4,7 kilometru. Součástí stavby bude sedm mostních objektů s celkovou délkou 520 metrů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Předpokládaná cena stavby je asi dvě miliardy korun bez DPH. Zahájení stavby je nyní po odkladu podle letáku plánováno na rok 2027, práce potrvají dva roky.
