obnoveny

GW Train našel firmu na instalaci ETCS do karlovarských RegioSprinterů

Nádraží Bečov nad Teplou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaNádraží Bečov nad Teplou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Tendr na vybavení šumavských motoráků je zatím na mrtvém bodě, neboť dopravce neuspěl s žádostí o dotaci.

Společnost GW Train Regio si může odškrtnout další zakázku na instalaci systému ETCS do vozidel. Aktuálně uzavřela smlouva s přerovskou firmou ČMŽO-elektronika, která se postará o vybavení čtyř motoráků 654 (ř. 818 RegioSprinter) z Karlovarského kraje.

Smlouva je na jeden prototyp a tři sériové zástavby. „Implementace ETCS výrazně zvýší bezpečnost provozu a zároveň připraví vozidla na výhradní provoz ETCS od roku 2028. Projekt zahrnuje kompletní instalaci palubních částí i jejich integraci do stávajících systémů vozidel,“ uvedla ČMŽO-elektronika na Facebooku. Termín pro dokončení čtyř vozidel 654 pro Karlovarsko je podle podmínek tendru říjen 2027.

Společnost GW Train Regio zajišťuje osobní drážní dopravu na objednávku Karlovarského kraje na tratích Sokolov – Kraslice – Zwotental (trať 145) a Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně (trať 149).

Osazení ETCS do čtyř karlovarských motoráků je nicméně jen menší částí původního plánu. Tendr měl dvě části, přičemž ta druhá se týkala 17 motoráků pro jihočeskou část Šumavy. Tato část tendru je zatím na mrtvém bodě, neboť dopravce neuspěl s žádostí o dotaci.

„S dotačním titulem jsme neuspěli, nyní jednáme s objednatelem, co bude dál,“ uvedl předseda představenstva GW Trainu Peter Bosáček.

Dopravce nicméně na jihu Čech získal trochu času navíc. Chystané zavedení výhradního provozu pod ETCS ve stanici České Budějovice od prosince 2026 totiž nebude tak striktní, jak Správa železnic původně zamýšlela.

I po prosinci 2026 budou moci do budějovického nádraží vjíždět vlaky od Horního Dvořiště a Českého Krumlova bez systému ETCS. Jde především o staré soupravy push-pull z Lince Rakouských spolkových drah (ÖBB) a právě motoráky společnosti GW Train ze šumavských lokálek. To bude možné zřejmě do roku 2029, GW Train má ale smlouvu s Jihočeským krajem do roku 2032.

GW Train Regio už loni vysoutěžil dodavatele zabezpečovacího systému ETCS pro motorové jednotky řady 845, které jezdí v severozápadních Čechách. Zakázku na vybavení osmi jednotek získala společnost AŽD Praha s cenou 137,2 milionu korun bez DPH (tedy 17,15 mil. za jednotku). Předpokládaná cena byla 130 milionů korun bez DPH.

Půjde o vůbec první zástavbu ETCS do těchto strojů. Jde o motoráky, které obsluhují linky R25 Plzeň – Most (pět kusů) a U52 Žatec – Louny – Lovosice – Ústí nad Labem (tři kusy). Další čtyři kusy má dopravce právě na Šumavě.

Tagy ČMŽO - elektronika ETCS GW Train Regio Karlovarský kraj RegioSprinter
15 komentářů