kmax

V Německu vyjel nový vlak od Talga. Táhla ho lokomotiva Českých drah

První spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: Deutsche BahnPrvní spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: Deutsche Bahn

První trasou nového typu vlaků je Berlín - Kolín nad Rýnem.

Deutsche Bahn dnes poprvé nasadila do běžného provozu s cestujícími novou soupravu ICE L od španělského výrobce Talgo. Nový vlak umožňuje jízdu rychlostí až 230 km/h. Německá premiéra španělského vlaku měla nečekaně i výraznou českou stopu. V čele vlaku byla lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah.

První vlakem byl spoj ICE 1548 z Berlína do Kolína nad Rýnem. Linka mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem je první, kde jsou nové vlaky nasazovány. Postupně se objeví také na lince z Berlína do Hamburku, v sezóně pojedou až na Sylt. Od 11. července vyrazí ICE L na trať z Frankfurtu nad Mohanem přes Gießen a z Kolína nad Rýnem přes Münster do Westerlandu (Sylt). Soupravy budou jezdit také z Dortmundu do Oberstdorfu. V budoucnu bude vlak jezdit také do Amsterdamu, Kodaně a Vídně. Podmínkou je ale schválení pro provoz v těchto zemích.

Nasazení Vectronu Českých drah je plánované, soupravy Talga zatím nemůže táhnout či sunout (jde o push-pull soupravy) lokomotiva španělského výrobce, čeká na schválení. České dráhy takto Deutsche Bahn pronajímají dvě lokomotivy.

Nové soupravy vyjely se zhruba dvouletým zpožděním. DB jich má objednáno celkem 79. Sedmnáctivozové soupravy jsou dlouhé 256 metrů, zvládnou jízdu rychlostí až 230 km/h a pojmou 562 sedících. Jsou plně bezbariérové.

„Od samého začátku jsem jasně dával najevo, že zákazník musí být opět králem na železnici. Tento vlak je toho dokonalým příkladem,“ uvedl v říjnu při slavnostním představení vlaku ministr dopravy Patrick Schnieder.

DB původně plánovala nasazení souprav na trasu Berlín – Amsterdam, nakonec se rozhodla je využít nejprve ve vnitrostátním provozu. Původní název byl ECx, nakonec se firma rozhodla pro ICE L. Vychází tak z osvědčeného názvu pro rychlovlaky, L má znamenat bezbariérový přístup (Low Floor).

První spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: Deutsche BahnPrvní spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: TalgoPrvní spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: TalgoPrvní spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: TalgoPlánovaná síť linek ICE L. Foto: Deutsche BahnPräsentation ICE L im Berliner OstbahnhofNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche Bahn
Tagy čd České dráhy Deutsche Bahn ICE L Siemens Vectron Talgo
49 komentářů