V Německu vyjel nový vlak od Talga. Táhla ho lokomotiva Českých drah
První spoj ICE-L v pravidelném provozu. Foto: Deutsche Bahn

První trasou nového typu vlaků je Berlín - Kolín nad Rýnem.

První trasou nového typu vlaků je Berlín - Kolín nad Rýnem.
Mašinkám a vláčkům nerozumím, vysvětlí mi někdo proč super ultra moderní vlak táhne stará české lokomotiva ? To ten vlak nemá svuj vlastní motor, nebo ještě není plně certifikovaný aby mohl sám nastartovat? At tak či tak, asi bych se tím nechlubil, dokud se to nepohne vlastní silou 😀 😀
Co třeba zkusit google, wikipedii nebo AI? Stručně: Lokomotiva není stará a souprava nemá vlastní pohon.
Maximálka toho vlaku je 230 km/h a je plánován pro nasazení mezi Berlinem a Hanoverem, kde se dá jet až 250 km/h. Já vím, že to není velký rozdíl, ale přijde mi to jako jistá degradace proti současnému stavu.
Mě spíš udivuje útlum BR 101, která má pro rychlost 200 km/h mnohem lepší podvozky než Vectron. Už se se stojedničkami počítá do šrotu.
Talgo jsou dobre vlaky, ale musí byt i dobry žel.svršek.
Jak jsou ty vozy dlouhé? 13,97?
https://de.wikipedia.org/wiki/ICE_L
Takže německá lokomotiva a titulek musel znít úděrně a to proto, že měl je potisk ČD.
Ta lokomotiva má polepy ČD, protože ČD skutečně patří. (resp. ji mají pronajatou od slovenské leasingové společnosti)
Podle fotky 9 je to pěknej dobytčák pro prasátka 😀
Jsou to aspoň ty vectrony na 230?
Ne.
Sedmnácti vozová souprava a 260 metrů – tak krátké vozy nebyly ani a Marie Terezie . . .
Zase se do komentování hrabě obr odborník!!!
Ale ona to je pravda, ty odborníku.
už to na tomto portály bolo niekoľko krát spomínané, tým, že sú kratšie, tým môžu byť širšie. Približný rozdiel oproti 26m vagónom by mal byť 20cm navyše, ak tomu teda dobre rozumiem.
Proti „vectrainům“ jsou širší o 7,5 cm. Čímž neříkám, že by při této délce nemohly být širší, možná mohly. Je to zkrátka úplně jiná koncepce vlaku.
Vozy Talgo DSB mají šířku 2 950 mm, Vectrain je 2 825 mm – čili 2950 – 2825 = 12,5 cm pokud dobře počítám.
Já jsem k ICE L našel šířku 2,9 m, ale možná to bylo zaokrouhlené, nepřeměřoval jsem to 🙂
Železnice a za Marie Terezie?
Má pravdu, tak krátké (ale ani tak dlouhé) vozy za Marie Terezie opravdu nebyly… 😂
No abyste se nedivil. 🙂 Hunty taky vozy, zdokumentovány v 7. století BC: https://en.wikipedia.org/wiki/Wagonway
A pokud trváme na tom, že to musí být „železná dráha“ s kolejemi ze železa, tak dle téhož zdroje byly železné kolejnice používány od roku 1767. Marie Terezie zemřela až 29. listopadu 1780
I tak ale Pepa z depa kecá, délka prvních železničních nákladních vozů v době M.T. byla proti Talgu možná třetinová.
Výhodou je, že jsou velmi široké a prostorné uvnitř
Kam ten svět spěje? Němci si musí pronajímat lokomotivu vyrobenou v Německu od Českých drah.
A k tomu vlastnenú Slovákmi 😀
Čím to je, že Španělé umí vyrobit háky na kola, na které to kolo jde normálně pověsit, narozdíl od háků JSV?
Pověsit nebo oběsit ano, ale za jízdy se bude nejspíš kejvet sem tam, to z fotky nepoznáte.
A jsou opravdu pronajaté od ČD, nikoliv od nějaké leasingovky? Zrovna tyto vectrony pronajímá ČD ELL.
Opravdu. Ověřeno u ČD
Dle sledovačky ten vlak dnes veze 193.981, na fotce je 193.977. Obě jsou v majetku leasingovky RSL a v provozu u ČD, které je dále pronajímají DB pro jejich potřeby.
ČD si je klidně může pronajmout a pokud to smlouva nezakazuje, tak klidně pronajmout někomu dalšímu.
Oproti Interpanteru naprostý luxus..
Interpanter je takový REx, zatímco to talgo je dálkový vlak.
Interpanter je hlavně taková zmršenina, že na jeho autory krom kotle čeká také lože i křeslo vyvrhelovo a nekonečná muka…
Přitom by stačilo uvnitř předělat interiér, např. 1 z 5 vozů by byla samostatná 1. třída a zbylé 4 2. třída…
Při tom by stačilo jen vybourat celý interiér, nové dveře a vyměnit podvozky…
Snad žádná jiná novodobá jednotka v Evropě nemá tak šílenou kombinaci příšerných chodových vlastností, špatně navrženého interiéru, nepohodlných sedaček a šílené vzdáleností dveří…
Na šotouších mi přijde zajímavé a zábavné, jak nadávají furt na vlaky od Škody, že něco blbě vyrobí a nepřijde jim ani trochu divný, že si to někdo koupil 😀. Bych očekával, že největší dopravce ví, jaké má potřeby, jaký chce mít komfort pro cestující, jaké chce mít náklady na údržbu apod. A to máme lokomotivu 380 a to máme pantery a ČD furt vesele chodí a kupují. Já když s produktem nejsem spokojený, tak už si ho nekoupím. A než namítnete výběrové řízení, stačí mít opravdu silné požadavky, např. na údržbu a hned by to zamíchalo kartami.
Vašemu argumentu moc nerozumím, jak 380 i interpantery se kupovaly jen jednou.
Pokud myslíte regiopantery, tak to je jiné vozidlo (plný počet dveří, interiér jakžtakž logický).
Mě je ultrašotoušku úplně ukradené nějaké výběrové řízení a nějaké kecy o tom, jestli si to někdo koupí nebo nekoupí! Protože určitě nebylo vypsané řízení na to, aby se koupil nejnepohodlenější krumpl v Evropě…
Navíc to už nikdo potom neobjednal…
Za autory považuji nejen konstruktéry, ale všechny, co to protlačili do provozu…
Pokud si dobře vzpomínám, na IP žádné výběrové řízení nebylo, ale zkrátka si to ČD a Škoda dohodly.
„…lože i křeslo vyvrhelovo…“
Prosím, nebuďte tak surový. Stačí autory (a schvalovatele) zavřít do jejich výtvoru a to ostatní se pak dostaví samo.
Já tím výtvorem trpím zrovna teď, takže pro autory by bylo málo, i kdyby měli celý život jezdit v uhláku přes poušť…
Každého mínusáře čeká očistec v podobě cesty IP nad podvozkem po pravobřežce!
Tak na pravobrezce je zatím můžete trestat jen jízdou na žehlícím prkně v siriovi 🙂
Je to krásný pocit, že si Němci musí pronajmout od Čechů. ..
Oni asi nemusí, ale zřejmě je to pro ně a potažmo i pro nás výhodné.
Kvůli výluce do Hamburku je aktuální turnusova potřeba menší a tudíž se „přebytečné“ lokomotivy využijí takto. Od léta se pak pronajmou masiny klasicky od nějaké leasingovky.
To se ještě uvidí. 😁
ČD budou mít na jaře řadu 384 schválenou pro provoz do zahraničí, takže je dají na CJ, aspoň o tom píší.
DB vyřazuje z provozu řadu 101, protože dosáhla životnosti na kterou byla projektována. Nové lokomotivy vyrobené speciálně pro Talgo ještě nejsou schválené. Otázkou je, kdy budou schválené a jaké lokomotivy budou zatím vozit Talgo.
To je spíš vaše dezorientace v realitě, protože nejde o nic nového. DB Fernverkehr si pronajímá od ČD několik souprav včetně lokomotiv a osádky jídelního vozu na linku Praha – Dráždany – Berlin (- Hamburkem).
Pro ČD je to několik desetiletí velmi vítaný příjem, takže to ani není tak že „Němci musí“, ale že ČD chce mít chechtáky za tyto zahraniční výkony.
Ono to možná souvisí s výlukou Berlin-Hambruk a ukončením všech Berlinerů v Berlíně. Tím pádem je menší potřeba souprav i lokomotiv a proč je tedy nevyužít jinak.