Provozovatel nejstarší zubačky v Evropě kupuje další nové vlaky, nasadí je na druhou trať

Nové vlaky zamíří na druhou trať mířící na vrchol Rigi.
Švýcarská společnost Rigi Bahnen, která provozuje nejstarší horskou železnici v Evropě, objednala další čtyři nové vlaky u společnosti Stadler Rail. Stalo se tak necelé čtyři roky poté, co vyjely první nové vlaky v úseku z Vitznau na Rigi. Nyní je nasadí i na trať mezi Arth-Goldau a Rigi, která je o pár let mladší než zubačka z Vitznau.
Nasazení nových vozidel bude znamenat konec vozidel Bdhe 2/4 vyrobených v 50. a 60. letech minulého století v běžném provozu.
Výroba nových souprav o délce 34,8 metru bude probíhat ve švýcarské centrále Stadleru v Bussnangu. Každý vlak má kapacitu 150 míst k sezení, celkem pojme 253 lidí. Sedačky jsou částečně sklopené, aby kompenzovaly vysoký sklon trati. Ten v případě železnice z Arth-Goldau dosahuje až 250 promile. Větší jsou také okna pro lepší výhled cestujících.
Na trati z Vitznau jezdí už šest těchto vozidel, jejich design je od studia Milana Design. Vlaky umí rekuperovat, při jízdě dolů tak budou vracet elektřinu zpět do trolejí.
Trať z Arth-Goldau je v provozu od roku 1875, je tak o čtyři roky mladší než spojení od Vitznau. Majiteli trati se ale jako prvnímu podařilo dostat vlaky až na vrchol Rigi. Od roku 1992 jsou obě tratě pod jedním majitelem, společností Rigi Bahnen. Na obou tratích se standardním rozchodem 1435 mm je použita Riggenbachova ozubnice. Trať z Arth-Goldau překonává na 8,55 kilometrech převýšení přes tisíc metrů.




















