kmax

Provozovatel nejstarší zubačky v Evropě kupuje další nové vlaky, nasadí je na druhou trať

Nové vlaky na Rigi. Foto: Rigi BahnenNové vlaky na Rigi. Foto: Rigi Bahnen

Nové vlaky zamíří na druhou trať mířící na vrchol Rigi.

Švýcarská společnost Rigi Bahnen, která provozuje nejstarší horskou železnici v Evropě, objednala další čtyři nové vlaky u společnosti Stadler Rail. Stalo se tak necelé čtyři roky poté, co vyjely první nové vlaky v úseku z Vitznau na Rigi. Nyní je nasadí i na trať mezi Arth-Goldau a Rigi, která je o pár let mladší než zubačka z Vitznau.

Nasazení nových vozidel bude znamenat konec vozidel Bdhe 2/4 vyrobených v 50. a 60. letech minulého století v běžném provozu.

Výroba nových souprav o délce 34,8 metru bude probíhat ve švýcarské centrále Stadleru v Bussnangu. Každý vlak má kapacitu 150 míst k sezení, celkem pojme 253 lidí. Sedačky jsou částečně sklopené, aby kompenzovaly vysoký sklon trati. Ten v případě železnice z Arth-Goldau dosahuje až 250 promile. Větší jsou také okna pro lepší výhled cestujících.

Na trati z Vitznau jezdí už šest těchto vozidel, jejich design je od studia Milana Design. Vlaky umí rekuperovat, při jízdě dolů tak budou vracet elektřinu zpět do trolejí.

Trať z Arth-Goldau je v provozu od roku 1875, je tak o čtyři roky mladší než spojení od Vitznau. Majiteli trati se ale jako prvnímu podařilo dostat vlaky až na vrchol Rigi. Od roku 1992 jsou obě tratě pod jedním majitelem, společností Rigi Bahnen. Na obou tratích se standardním rozchodem 1435 mm je použita Riggenbachova ozubnice. Trať z Arth-Goldau překonává na 8,55 kilometrech převýšení přes tisíc metrů.

Nové vlaky na Rigi. Foto: Rigi Bahnen / Chris KrebsNové vlaky na Rigi. Foto: Rigi BahnenNové vlaky na Rigi. Foto: Rigi BahnenBt 21 dopravce Rigi Bahnen mezi Rigi Staffel a Rigi Kulm, Švýcarsko. Foto: David GublerStanice Rigi Kaltstbad First. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak přijíždí do stanice Rigi Klösterli. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czCestou z Rigi do Arth - Goldau. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce strojvedoucí znamená na Rigibahnen i transport mléka. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czZubačka vozí nejen cestující, ale slouží i pro zásobování. Vykládka ve stanici Rigi Kaltsbad First. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStoupání na Rigi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnStanice Vitznau pro zubačku na Rigi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStoupání na Rigi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStoupání na Rigi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnNový vůz pro Rigi Bahn. Foto: Rigi BahnPodoba nového vlaku pro trať Arth-Goldau - Rigi. Foto: Rigi Bahnen
Tagy Rigi Bahnen Stadler Rail
2 komentáře