Výstavba bulváru spojujícího nové brněnské nádraží s centrem začne v lednu, byl vybrán zhotovitel

Na obou stranách silnice budou široké chodníky i obousměrné cyklostezky.
Brno vybralo zhotovitele, který postaví severní část budoucí hlavní spojnice nového vlakového nádraží s centrem města. V tendru mezi osmičlennou konkurencí zvítězila firma Firesta-Fišer s nabídkovou cenou téměř 129 milionů korun. Oproti předpokládané hodnotě zakázky se výslednou cenu podařilo snížit o více než 30 milionů.
„Silnice bude tvořena dvěma jízdními pásy, každý se dvěma pruhy pro automobilovou dopravu. Na obou stranách na ni budou navazovat široké chodníky a obousměrné cyklostezky,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl a dodal: „Je také nezbytné vybudovat sítě technické infrastruktury, jako jsou horkovod, kanalizace, vodovod, veřejné osvětlení, kabelovody, rozvody elektro, přeložky elektro, plynu a optických sítí.“
Výstavba části páteřní tepny nové čtvrti Trnitá, která spojí ulici Uhelnou a Opuštěnou a bude křížena ulicí Fuchsovou, má začít příští rok v lednu. Potrvá 16 měsíců.
„Součástí zakázky je kromě výstavby komunikace také příprava území – například odklizení a likvidace černé skládky komunálního odpadu. Na místě budou také vysázena stromořadí a trvalkové záhony, kam bude svedena povrchová dešťová voda ze zpevněných ploch. Úpravy dozná i stávající podzemní kolektor. Jeho únikový východ je nyní umístěný v budoucí vozovce, bude se tak muset přesunout,“ upřesnil náměstek primátorky města Brna pro oblast investic René Černý.
Na stavbu severní části bulváru naváže další část. Půjde o projekt Bulvár – jih, nyní se pro něj zpracovává projektová dokumentace. Území nové čtvrti Trnitá tvoří jižní segment širšího centra města a zahrnuje rozsáhlou plochu o výměře téměř 140 ha.
„Nová čtvrť nabídne vysoký podíl bytových a rezidenčních forem bydlení, pracovní příležitosti, veřejnou vybavenost, širokou škálu služeb, obchodních i komerčních aktivit, a zároveň také rekreační plochy navázané na přírodní potenciál města – zejména řeku Svratku a síť významných městských parků. Předpokládaný počet trvale žijících obyvatel čtvrti dosáhne až 15 tisíc, počet pracujících až 20 tisíc,“ uvádí na svém webu Brněnské komunikace k nové čtvrti, pro kterou bude připravovaný bulvár páteřní komunikací.
Samotnou stavbu nového brněnského hlavního nádraží, které se stane dominantou celé lokality, plánuje Správa železnic zahájit v roce 2028. Zatím poslední odhady nákladů na celou stavbu Železničního uzlu Brno (ŽUB) mluví o 50 miliardách korun.






