Jak se zbavit syslografů. Ústecký kraj ukázal, kde je nahradí novější jednotky

Nasazení starších vozidel umožnila smlouva, situace nakonec bude lepší, než hrozilo.
Cestující v Ústeckém kraji čeká v příštím grafikonu po několika měsících výrazného poklesu kvality nasazení modernějších jednotek na páteřní linky U1 a U3. Z provozu v kraji během letošního roku zmizely postupně všechny jednotky RegioPanter, které České dráhy přesouvají do Pardubického kraje.
Nasazení takzvaných syslografů, tedy souprav s řídicím vozem Sysel, lokomotivou a vozy z minulého století obvykle východoněmecké produkce umožňuje končící smlouva s Českými drahami. Aktuálně v kraji nejezdí už jediný RegioPanter.
„Už od nového grafikonu dojde ke zlepšení kvality, k další změně k lepšímu dojde od července. Do té doby bych rád požádal cestující o maximální trpělivost,“ řekl radní pro dopravu Tomáš Rieger. Zásadní skok v kvalitě cestování pak nastane za rok, kdy začne platit nová smlouva s RegioJetem, který nasadí nové jednotky typu RegioPanter.
Jejich výroba ve Škodě Group je v lehkém předstihu. Nedávno už první jednotka dorazila na zkušební okruh. Díky tomu vyjedou už v červenci příštího roku do provozu první dvě.
Nižší kapacita
České dráhy nakonec poslaly do Ústeckého kraje dvě dvouvozové jednotky RegioPanter. Jsou již v Děčíně a do provozu se dostanou nejpozději s novým jízdním řádem 14. prosince. Kraj se současně dohodl s RegioJetem, který už nyní obstarává část výkonů s elektrickými jednotkami Pesa Elf.eu, že dvě jednotky přesune na linky U1 a U3. Na páteřní lince U1 z Děčína do Kadaně tak od prosince zajistí provoz dvě jednotky RegioPanter (ČD), jedna Pesa Elf.eu (RegioJet) a dva syslografy (ČD). Na U3 z Ústí nad Labem do Litvínova bude jezdit jedna Pesa a dva syslografy. V červenci pak přibudou ještě dva RegioPantery RegioJetu.
Nasazení dvouvozových RegioPanterů Českých drah přinese snížení kapacity. „Podle dat ze sčítání dopravy by měla kapacita stačit, problém může být jen ve špičce,“ podotkl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek.
Změny ve vozbě na páteřních linkách jsou jednou z hlavních novinek na železnici v Ústeckém kraji. Kraj nově zavede také v příštím roce možnost koupit si doplatek do 1. třídy. Vyjde na 25 korun za jednu jízdu. Nově také dojde k rozšíření tarifu DÚK až do České Lípy i pro vlaky z Rumburku a Litoměřic.



