Rok od zahájení dostavby Pražského okruhu na východě: Pracovat se bude i v zimě, financování zajištěno

Dostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDDostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSD

Na trase vznikne 16 protihlukových stěn o celkové délce 7 800 metrů.

Za dva týdny to bude rok, co politici a představitelé Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájili dostavbu 12,6 km dlouhé východní části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1.

Progres v přípravě dlouhé roky blokované stavby, označované za „největší díru české dálniční sítě“, bývá považován za největší úspěch současného vedení ŘSD.

Stavba pokračuje dle harmonogramu, brzy se přehoupne do své druhé třetiny. Zprovoznění se plánuje na přelomu let 2027-2028.

V současnosti probíhají takové práce, které aktuální klimatické podmínky dovolí. V celé délce trasy nadále probíhá skrývka zeminy, její třídění a svoz na mezideponii tak, aby později mohla být opět zapracována do stavby,“ uvedl Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD.

Dostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDDostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDDostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDDostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDDostavba východní části Pražského okruhu (listopad 2025). Foto: ŘSDStavba úseku Pražského okruhu u Dubče. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Hlavní činnost se teď soustřeďuje na zakládání mostů na trase. Probíhá vázání ocelových výztuží, instalace bednění, připravují se betonáže mostních pilířů a opěr. Pokračuje také překládání inženýrských sítí.

U Štěrboholské radiály probíhají práce na stavbě zářezu, na který naváže hloubený 232 m dlouhý tunel Dubeč. „Stavby se nyní denně účastní více než 100 dělníků a předpokládáme, že se stejnou intenzitou, vyjma Vánoc, bude stavba pokračovat i během zimních měsíců,“ dodal Veselý.

Obrazem: Dva roky do vysvobození. Na Pražském okruhu se zakládají mosty, začne hloubení tunelů

Na trase vznikne 16 protihlukových stěn o celkové délce 7 800 metrů. Součástí stavby budou čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt zahrnuje 19 mostních objektů a dvě lávky pro pěší a cyklisty. Kromě zmíněného tunelu Dubeč bude na trase ještě jeden, a to 394 m dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl během říjnového kontrolního dne ujistil, že na dokončení stavby je i přes současné politické komplikace v rozpočtu SFDI dostatek peněz. „Na tuto i následující stavební sezonu máme v případě této stavby zajištěné finanční prostředky,“ ujistil Rýdl.

Zhotovitelem dostavby okruhu je sdružení společností Eurovia, Stavby mostů a Porr, cena dosáhne 9,7 miliardy Kč bez DPH.

Tagy D0 511 Běchovice - D1 Pražský okruh ŘSD ČR
4 komentáře