Estakáda za půl miliardy jako ochrana před velkou vodou. SŽ soutěží rekonstrukci úseku trati z Opavy do Kravař

Poškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽPoškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽ

Dotčený úsek byl po loňských povodních poškozen nejvíce. Vlaky se na něj vrátí až za dva roky.

Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na vybudování souvislé vícepólové estakády o délce přibližně 300 metrů pro přemostění inundačního území řeky Opavy. Estakáda vyroste u Malých Hoštic na úseku trati Opava Východ – Kravaře ve Slezsku.

Estakáda přes záplavové území má zabránit škodám v případě dalších povodní. Ty poslední, v září loňského roku, poškodily daný úsek z celé české železnice nejvíce.

„V tomto úseku povodeň trať zasáhla fatálně, viz například známé záběry od Malých Hoštic, kde úplně ‚zmizel‘ násep kolem železničního mostu a kolejový rošt visí ve vzduchu,“ řekl loni v září Zdopravy.cz mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Součástí stavebních prací bude například odstranění stávajícího zemního tělesa v záplavovém území, úprava nivelety trati, výstavba hlubinně založené mostní konstrukce včetně přechodových oblastí, rekonstrukce železničního spodku se zajištěním odvodnění, obnova železničního svršku včetně výměny kolejnic, pražců, upevňovacích prvků a lože či okládka nové kabelizace, optických tras a sdělovacích prvků.

Maximální hodnota zakázky byla stanovena na 577,2 milionu korun. Nabídky lze podávat do 22. prosince.

„Vypsaná zakázka je na projekt stavby i její realizaci. Stavební práce by měly začít příští rok, obnovení provozu na trati se potom předpokládá v roce 2027,“ uvedl Gavenda.

Tagy Hlučínsko Kravaře Kravaře ve Slezsku Správa železnic trať 317
5 komentářů