Po šesti týdnech stopka. V Londýně odstavili nové vlaky kvůli problémům s brzdami

Nové automatické vlaky opakovaně nezastavily u nástupiště.
Společnost Transport for London (TfL) musela po šesti týdnech provozu odstavit nové automatické vlaky pro provoz na Docklands Light Railway (DLR), které dodala španělská společnost CAF. Důvodem byly opakované problémy s brzdami.
Nové vlaky B23 v posledních dnech třikrát včas nezabrzdily u nástupiště a zastavily až mimo něj. Podle vyjádření TfL jsou z bezpečnostních důvodů proto všechna nová vozidla odstavena a zjišťuje se přesná příčina problémů.
BBC citovala šéfa TfL pro infrastrukturu Scotta Haxtona, podle kterého při těchto mimořádných událostech nedošlo k žádnému zranění. „Zavádění nových vozidel je vždy velmi komplexní záležitostí a takové události mohou nastat,“ uvedl Haxton.
Pro dopravce odstavení nových vlaků znamená mírné škrty v jízdním řádu, provoz zajišťují nyní výhradně starší soupravy.
Obrazem: V Londýně vyjely nové automatické vlaky, nabídnou větší kapacitu i náhradu nejstarších vozů
DLR je systém lehké městské železnice na východě a jihovýchodě Londýna. Nová vozidla vysoutěžil TfL již v roce 2019, původně měly vyjet loni v dubnu. Výroba a schvalování ale nabralo zpoždění. Postupně má na trať vyjet 54 pětivozových vlaků.
Nasazení nových vlaků má umožnit vyřazení nejstarších souprav B90, které jsou přes třicet let staré. Podle dopravce dojde nasazením nových souprav ke zvýšení kapacity v síti DLR o 50 %. DLR pokrývá na 40 kilometrech celkem 45 stanic, ročně vlaky přepraví přes 90 milionů cestujících. K dokončení dodávky nových vlaků a plnému nasazení má dojít do konce příštího roku.
Nové vlaky jsou plně průchozí mezi vozy, klimatizované a vybavené zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Kapacita je 793 cestujících. Lepší komfort poskytnou vozíčkářům, snadnější bude přeprava kol.
Systém DLR je v provozu od roku 1987, několikrát byl rozšířen a prodloužen. Aktuálně je v provozu 149 vlaků. Jejich provoz je automatický bez strojvedoucích.