Dopravní stavby se musí utřídit dle priorit. Vláda schválila rozpočet SFDI s dírou 37 miliard

Ministr dopravy Martin Kupka a šéf ŘSD Radek Mátl na veřejné debatě v Dolních Chabrech. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýMinistr dopravy Martin Kupka a šéf ŘSD Radek Mátl na veřejné debatě v Dolních Chabrech. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

V příštím může podle Kupky doplnit peníze vyšší ekonomický růst.

Vláda v demisi ve středu schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok s výdaji 187 miliard korun. Po jednání kabinetu to novinářům řekl ministr dopravy Martin Kupka. Zároveň upozornil, že do fondu bude třeba doplnit 37,2 miliardy Kč.

Návrh státního rozpočtu totiž počítá s jistými příjmy SFDI jen ve výši 144,6 miliardy korun.

V letošním roce by chtěl Kupka využít nespotřebované výdaje, v příštím by podle něj bylo možné využít vyšší příjmy vzniklé díky ekonomickému růstu.

Chybějící peníze považuje Kupka za řešitelnou věc. „Prostor tady nepochybně je, také jsme se tou cestou v minulých letech vydávali,“ řekl ministr. Zdůraznil, že není ohrožena realizace klíčových dopravních staveb.

Nějak to tam dosypeme. Česko vůbec neví, jak dál financovat nové dálnice, varuje šéf ŘSD

Kupka dále uvedl, že připraví nástroj pro stanovování priorit budování dopravní infrastruktury a pro výběr z připravených projektů. „V nadcházejícím období bude třeba rozhodnout, jak se stavby pokryjí, případně rozhodnout o prioritních stavbách,“ řekl Kupka. Situace je podle něj důsledek toho, že se podařilo zrychlit přípravu staveb.

Výdaje SFDI podle návrhu příští rok vzrostou z letošních 170 miliard korun. Návrh rozpočtu fondu pro příští tok počítá s neinvestičními výdaji 53,6 miliardy korun a s investičními výdaji 133,3 miliardy korun. Výdaje Ředitelství silnic a dálnic jsou stanoveny 85,7 miliardy korun a pro Správu železnic 84,3 miliardy korun.

Úkolem SFDI je hlavně přerozdělovat peníze na výstavbu, modernizaci a opravy dopravní infrastruktury.

Tagy Martin Kupka rozpočet SFDI
31 komentářů