Škoda uspěla ve Švédsku, pro příměstskou železnici ve Stockholmu dodá až 31 nových vlaků

Exteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupExteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda Group

Škoda Group nabídla nový typ vozidla lehké železnice.

Škoda Group uspěla v tendru na dodávku 16 dvouvozových jednotek o délce 36 metrů pro lehkou příměstskou železnici ve Stockholmu. Součástí kontraktu se zákazníkem Region Stockholm je také opce na dalších 15 vozidel.

Český výrobce dodá do Švédska nový typ vlaku. Hodnota zakázky včetně opce, dodávky náhradních dílů a školení řidičů přesahuje 230 milionů eur, což je v přepočtu více než 5,6 miliardy korun.

Dodávky mají začít v roce 2029, do provozu se vlaky dostanou na přelomu let 2029 a 2030.

Exteriér vlaku pro Region Stockholm.
Zdroj: Škoda GroupInteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupInteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupExteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupExteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda GroupExteriér vlaku pro Region Stockholm. Zdroj: Škoda Group

„Vyvíjíme zcela nový typ vozidla lehké železnice, které nabídne větší komfort, rychlost a flexibilitu. Jedná se o další ze série strategických projektů, jimiž posilujeme naši pozici v severském regionu, kde vstupujeme na nový trh s kolejovými vozidly,“ uvedl prezident Škoda Group pro region západ a sever Jan Harder.

Kromě českých inženýrů se na vývoji vozidel podílí také finská divize Škody Group, která má zkušenosti s konstrukcemi pro náročné severské klima. Škoda Group má výrobní závod ve finském Otanmäki, kanceláře má ve finských Helsinkách, Oulu, Tampere a také v hlavním městě Švédska.

Posun tramvají kliknutím myši. Škoda ve Finsku ukázala, jak vypadá automatická vozovna bez řidičů

Vozidla obslouží lehkou příměstskou železnici Saltsjöbanan, která vede ze Stockholmu do Saltsjöbadenu v municipalitě Nacka. Jejím provozovatelem je stockholmský dopravce Storstockholms Lokaltrafik.

„Každé vozidlo bude sestávat ze dvouvozové jednotky o délce 36 metrů a napájení stejnosměrným proudem o napětí 750/1500 V. Všechny podvozky budou hnací. Kapacita dvouvozové jednotky bude přibližně 250 cestujících, z toho 94 sedících. Pro zvýšení přepravní kapacity během špičky bude moci provozovatel jednotky spojovat do souprav až o třech jednotkách. Vozidla budou mít klimatizační systém poháněným čistým propanem, který je šetrný k životnímu prostředí,“ upřesnila Škoda v tiskové zprávě.

Nesplnili deset podmínek, zkoušeli ovlivnit soutěž a mají zpoždění. Helsinský dopravní podnik se pustil do Škody

Tagy region stockholm škoda Škoda Group Storstockholms Lokaltrafik švédsko
20 komentářů