Propojování sjezdovek ve Špindlerově Mlýně. Vzniká nový most přes Labe, chystají se další lanovky

Instalace lyžařského mostu ve Špindlerově Mlýně. Foto: spindl.infoInstalace lyžařského mostu ve Špindlerově Mlýně. Foto: spindl.info

Na most naváže stavba kabinové lanovky na Medvědín a sedačkové na Hromovku.

Společnost Melida jako provozovatel vleků a lanovek ve Špindlerově Mlýně tento týden výrazně pokročila se svými plány na propojení lyžařských areálů ve Svatém Petru a na Medvědíně. Instalovala dvě nosné ocelové konstrukce nového lyžařského mostu přes řeku Labe. Most vznikl na parkovišti P1 u Labské přehrady, instalaci prováděl největší jeřáb v zemi.

Jde o konstrukci s celkovou délkou 69,8 metru a šířkou 15,35 metru, jejíž hmotnost dosahuje přibližně 160 tun. „Instalace této nosné části znamená zásadní milník v rámci rozsáhlého projektu propojení lyžařských areálů Svatý Petr a Medvědín,“ uvedla Melida na svých stránkách.

Most tvoří ocelové příhradové nosníky o rozpětí 51 metrů, spřažené s železobetonovou deskou. Konstrukce byla navržena tak, aby odolávala nárokům sezónního i celoročního provozu: je dimenzována na zatížení sněhem, provozem lyžařů a sněžnou rolbou, přičemž v letním období umožní i přejezd 25tunového nákladního vozidla.

Samotné usazení proběhlo podle společnosti bez komplikací. Následující etapou stavebních prací bude pokládání a kotvení trapézových vlnitých plechů, které budou tvořit separátní vrstvu podkladní konstrukce. Po jejich upevnění a kontrole těsnosti a spojů je plánováno zalévání železobetonové desky — tato fáze je časově naplánována na 20. listopadu.

Instalace lyžařského mostu ve Špindlerově Mlýně. Foto: spindl.infoInstalace lyžařského mostu ve Špindlerově Mlýně. Foto: spindl.infoInstalace lyžařského mostu ve Špindlerově Mlýně. Foto: spindl.info

Nová lanovka příští rok

Po letošním dokončení mostu přes Labe bude na jaře příštího roku zahájena výstavba vyhřívané šestisedačkové lanovky s krycí bublinou, která povede z parkoviště P1 na Hromovku. Tato lanovka bude dlouhá 1 415 metrů, bude vybavena 57 sedačkami a její přepravní kapacita bude činit přibližně 2 000 osob za hodinu.

Horní stanice bude situována u horní stanice stávající lanovky Hromovka. Skiareál předpokládá uvedení nové lanovky do provozu v prosinci 2026.

Další částí bude vybudování druhého lyžařského mostu a výstavba kabinové lanovky vedoucí směrem k Medvědínu: desetimístná kabinová lanovka s 30 kabinami bude mít délku 1 523 metrů a přepravní kapacitu 1 710 osob za hodinu.

Horní stanice této kabinové lanovky bude umístěna v lokalitě dolní stanice medvědínského vleku, zhruba v polovině svahu Medvědína. Na stavbu lanovek již areál nedávno získal stavební povolení.

Propojení obou areálů přinese ukončení dosavadních nepohodlných a často problematických přesunů mezi oběma centry, které zatěžují městskou dopravní síť, vytvářejí bezpečnostní rizika a snižují komfort návštěvníků. „Spojení areálů přinese zásadní zlepšení mobility a plynulosti pohybu lyžařů i turistů a posune celkový zážitek z lyžování na úroveň špičkových evropských středisek,“ uvedla Melida.

Povoleno. Ve Špindlerově Mlýně mohou vzniknout nové lanovky, propojí Hromovku a Medvědín

Tagy lanovky Melida Špindlerův Mlýn
8 komentářů