Lokomotivy 380 skončí ve službách Českých drah v polovině příštího roku

Lokomotivy 380 a 362, pražské hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotivy 380 a 362, pražské hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy už nedělají u lokomotiv větší údržbu, nepočítají ani s prodejem ČD Cargu.

Osud škodováckých lokomotiv řady 380 se u Českých drah začíná naplňovat. Dopravce počítá s tím, že zhruba v polovině příštího roku budou zcela vyřazeny ze služby a nahrazeny lokomotivami Vectron. U lokomotiv, které dosluhují na vlacích z Prahy do jižních Čech, už se nepočítá s většími opravami.

„České dráhy nyní nepočítají, že by na lokomotivách řady 380 prováděly obnovu vyššího stupně, což je takzvaná vyvazovací nebo hlavní obnova,“ sdělil na dotaz deníku Zdopravy.cz mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Údaje o kilometrickém proběhu lokomotiv nechtějí ČD poskytnout, nicméně podle informací Zdopravy.cz jedna z provozních lokomotiv nyní „kroutí“ poslední kilometry, další zbývá zhruba 100 tisíc kilometrů.

„Všechny provozní lokomotivy, případně i lokomotivy poškozené a odstavené jako zdroj náhradních dílů, nabídneme k prodeji. Při prodeji budeme postupovat standardní cestou, tedy každá lokomotiva bude oceněna samostatně a zohlední se její technický stav i aktuální kilometrický proběh. Údaje o kilometrickém proběhu lokomotiv proto nebudeme poskytovat,“ uvedl Šťáhlavský.

Dodal, že dráhy „s ohledem k obecně známému dění v oblasti nákladní železniční dopravy“ nepočítají s prodejem lokomotiv dceřinému ČD Cargu.

Z původně pořízených 20 lokomotiv už mají dráhy provozních jen 18 strojů. Dvě jsou zrušeny (respektive navrženy na zrušení), a to stroj 380.004 poškozený při nehodě na Slovensku a 380.017 poškozený v depu v Praze-Vršovicích, kde v květnu spadl do točny. Aktuální turnusová potřeba činí 12 strojů, od nového jízdního řádu se sníží na sedm.

Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz by se lokomotivy mohly stěhovat do Maďarska. „Případný zájem ze strany různých dopravců nebo jiných firem nebudeme komentovat. To znamená, že také informace vašeho zdroje o zájmu ze strany maďarské společnosti MÁV ponecháme bez jakéhokoliv komentáře,“ reagoval Šťáhlavský.

Tagy 380 České dráhy lokomotiva řady 380
93 komentářů