Obrazem: Olbrachtova hlásí hotovo. Metro D má kompletně vyraženou první stanici

Budovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr Hejna

Ve stanici Pankrác ražby pokračují ve středním dílčím výrubu.

Stavbaři dokončili ražby první stanice nově budované linky metra D. Tou se stala Olbrachtova, která leží pod stejnojmennou ulicí v místě křižovatky s ulicí Na Strži.

První úsek metra D Pankrác – Olbrachtova se začal stavět v dubnu 2022, ražby nyní pokračují ještě v budoucí veřejné části stanice Pankrác D. Tam by podle pražského dopravního podniku (DPP) mělo být hotovo v průběhu druhého kvartálu příštího roku.

Díky dokončení razicích prací na Olbrachtově se bude moci už letos v prosinci vrátit doprava do nyní uzavřeného úseku ulice Na Strži mezi křižovatkami s ulicemi Antala Staška a Olbrachtova. Zatím to bude pouze v režimu 1+1 v původním levém pásu směrem do centra.

Ražby stanice trvaly 19 měsíců. „Při výstavbě stanice zhotovitelé vyrazili celkem 61 160 m3 rubaniny, použili 1 156 tun ocelové výztuže, 19 878 m3 stříkaného betonu a více než 13 800 m3 litého betonu pro sekundární ostění,“ vypočítává vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.

Budovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaBudovaná stanice metra D Olbrachtova. Foto: DPP - Petr HejnaMetro D u stanice Olbrachtova. Foto: DPP

V současnosti jsou v celém úseku kompletně vyraženy všechny traťové a technologické tunely včetně spojky linek C a D, dále stanice Olbrachtova včetně obou eskalátorových tunelů vedoucích do budoucího jižního a severního vestibulu. Právě doražením dna technologického tunelu v neveřejné části stanice byly ražby na Olbrachtově dokončeny.

Zbývá dorazit 16 % objemu

Ve stanici Pankrác ražby pokračují ve středním dílčím výrubu. Kromě toho zbývá ještě dorazit část opěří a dna levého dílčího výrubu stanice Pankrác D u eskalátorového tunelu vedoucího do budoucího vestibulu v administrativní budově Gemini. V současnosti tak zbývá dorazit necelých 16 % celkového objemu ražeb této stanice.

Paralelně s ražbami stavbaři instalují hydroizolační vrstvy ve vyražených částech, budují definitivní ostění tunelů a staví vestibuly stanic. V současnosti je dokončeno zhruba 71 % definitivního ostění z celkové délky prvního úseku metra D.

Kromě toho probíhá výstavba přestupu mezi linkami C a D a modernizace samotné stanice Pankrác C.

Na Pankráci se už instalují obklady, finišuje instalace nových eskalátorů. Otevření stanice se blíží

Tagy dpp Metro D Pankrác - Olbrachtova
26 komentářů