ŘSD chystá výkupy pozemků pro obchvat opavského Komárova, stavba se však zpozdí

Vizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSDVizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSD

Poslední velká silniční stavba na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou vyvede tranzitní dopravu.

Ještě do konce roku zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) rozesílání smluv vlastníkům pozemků potřebných ke stavbě plánovaného obchvatu opavské části Komárov. Uvedl to Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD. Do roku 2028 má být podle něj majetkoprávní příprava ukončena.

Přípravy šestikilometrové přeložky silnice I/11 sice pokračují, nabraly však zpoždění. Ještě loni ŘSD počítalo se zahájením stavby v roce 2027 a jejím uvedením do provozu v roce 2029, nyní jsou termíny o rok posunuty. Hotovo tak má být v roce 2030. Vyplývá to z informačního letáku stavby.

„Začátek realizace této stavby byl aktualizován již v loňském roce. U akce I/11 Opava–Komárov, jižní obchvat, kde doběhlo územní řízení a územní rozhodnutí nabylo právní moci až v roce 2024. Od tohoto data tak mohl být aktualizován postup další přípravy. V případě této stavby se navíc předpokládá náročnější majetkoprávní příprava,“ dodal Mazal.

Součástí obchvatu bude šest mostních objektů a čtyři nadjezdy. Celková délka mostů má být asi 1,5 kilometru. Mimoúrovňová křižovatka vznikne na trase jedna, úrovňová okružní také jedna. Obchvat vyjde na přibližně dvě miliardy korun bez DPH.

Obchvat Komárova na I/11. Pramen: ŘSD

Obchvat Komárova na I/11. Pramen: ŘSD

Dosud je silnice I/11 vedena Komárovem v zastavěném území po ulici Ostravská. Zatímco v části je komunikace čtyřpruhová, část je dokonce jen dvoupruhová. Silnici navíc protíná železniční trať Ostrava-Svinov – Opava-východ.

„Silnice I/11 je páteřní západo – východní trasou v severní části Moravskoslezského kraje. Její význam je nadregionální, a tak je její zkapacitnění na čtyři pruhy v celé trase žádoucí,“ řekl již dříve Mazal.

Tagy I/11 I/11 Opava Komárov obchvat Opavy Opava Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
11 komentářů