ŘSD chystá výkupy pozemků pro obchvat opavského Komárova, stavba se však zpozdí
Vizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSD

Poslední velká silniční stavba na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou vyvede tranzitní dopravu.
Zajímavé, že navazující úsek (obchvat Nové Sedlice) má uvedení do provozu 2031, ačkoliv zahájení má být taky 2028. U obchvatu Nových Sedlice dokonce již běží výkup pozemku. Tak jsem zvědav jak se s tím ŘSD popere + jak se popere i s další související stavbou a to obchvatem Štítiny, kde byl původní záměr jej zprovoznit s dokončením právě výše jmenovaných dvou staveb.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/543/infoletak_s11-nove-sedlice-severni-obchvat.pdf?t=2022-12-13%2011:12:05.441
Sice zpoždění 1 rok, ale díky za ty dary. Snad tuto investici neoddálí nějaká stopka ala utahování opasku ve státním rozpočtu.
Dokážete si představit ten masakr až budou přemosťovat kruhac u Globusu?
A s čím by měl být problém? Bude provizorní sjezd/nájezd.
Dneska ráno opět velké kolony u žel přejezdu.
Obchvat měl být už dávno hotový, zpoždění stavby je velmi špatná zpráva, situace v ranní a odpolední špičce je už dlouhodobě neúnosná!
Celkově je to přetížené od 5:30 do nějakých 16:30. Stejně jako je přetížený obchvat Opavy mezi Globusem a odbočkou na Kravaře. Proč na tom kruhovém objezdu není samostatný odbočovací pruh na Kravaře, do města a ke Globusu a zároveň vjezdy na kruháč o dvou pruzích, jako u Globusu.
Nejsem dopravní expert, ale toto by podle mě vyřešilo minimálně polovinu problémů a zůstalo by “ jen odbavení“ aut přijíždějících od Kauflandu ke Globusu.
Může mi to někdo znalejší věci potvrdit/vyvrátit?
Presne tak. Myslim si ze bottleneck bude na kruhaci u kaufu a kolony budou az ke globusu. Bohuzel.
Formulace „Dosud je silnice I/11 vedena Komárovem v zastavěném území po ulici Ostravská. Zatímco v části je komunikace čtyřpruhová, část je dokonce jen dvoupruhová.“ může vzbuzovat zdání, že nová komunikace bude kompletně čtyřpruhová. Realita je ale jiná, za MÚK Komárov-západ směrem k dnešní spojce S1 bude také jen dvoupruhová, je to patrné i z použité ilustrace u článku (estakáda přes Moravici a přes dnešní OK u Globusu).
Jenže na exitu Komárov-západ sjede všechna frekvence do východní části města a dále všichni, kdo budou chtít pokračovat na I/46…
Proč myslíte, že po dostavbě obchvatu Komárova, bude „všechna frekvence“ sjíždět z I/11 do centra a na jižní obchvat I/46, když se tak dnes neděje a většina provozu pokračuje po I/11 na S1? Hypoteticky si umím představit, že časem řada řidičů vzdá věčné čekání v kolonách u kateřinského rondelu a bude se severnímu obchvatu vyhýbat.
A ten váš blud jste vzal kde, naopak dopravní chaos se přesune dále ke Kateřinském rondelu ,tam se přesunou problémy,kde bude skutečný dopravní masakr. Pane, to má být obchvat, a ten má mít nějaké parametry, tedy určitě ne tyhle kruhové provizoria ale přímé nadzemní vedení kolem zastavěné oblasti s vybočujícím kapacitními sjezdy jako se obvykle stačí jinde i v malém Bruntálu to tak ŘSD stavi, nebo přípravy čtyřpruhuh kolem Havířova, ten nemá kruhové křižovatky ale nadzemní sjezdy, a to tam není takový provoz jako kolem Op., Proč to právě v Opavě je řešeno velmi úsporně se domýšlíme, sídlo ŘSD v… Číst vice »
Na počty aut, by měl 2pruh stačit. Otázka je, jak budou v realitě dlouhé připojovací a odbočovací pruhy. Takový výjezd do kopce od Globusu směrem na Ostravu a zařazení se do provozu jedoucí 90tkou, bude pro některé šneky problém.