ŘSD chystá výkupy pozemků pro obchvat opavského Komárova, stavba se však zpozdí

Vizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSDVizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSD

Poslední velká silniční stavba na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou vyvede tranzitní dopravu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GreenBitch

Zajímavé, že navazující úsek (obchvat Nové Sedlice) má uvedení do provozu 2031, ačkoliv zahájení má být taky 2028. U obchvatu Nových Sedlice dokonce již běží výkup pozemku. Tak jsem zvědav jak se s tím ŘSD popere + jak se popere i s další související stavbou a to obchvatem Štítiny, kde byl původní záměr jej zprovoznit s dokončením právě výše jmenovaných dvou staveb.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/543/infoletak_s11-nove-sedlice-severni-obchvat.pdf?t=2022-12-13%2011:12:05.441

Sice zpoždění 1 rok, ale díky za ty dary. Snad tuto investici neoddálí nějaká stopka ala utahování opasku ve státním rozpočtu.

Apten

Dokážete si představit ten masakr až budou přemosťovat kruhac u Globusu?

Pavel

A s čím by měl být problém? Bude provizorní sjezd/nájezd.

Jan

Dneska ráno opět velké kolony u žel přejezdu.
Obchvat měl být už dávno hotový, zpoždění stavby je velmi špatná zpráva, situace v ranní a odpolední špičce je už dlouhodobě neúnosná!

Jméno

Celkově je to přetížené od 5:30 do nějakých 16:30. Stejně jako je přetížený obchvat Opavy mezi Globusem a odbočkou na Kravaře. Proč na tom kruhovém objezdu není samostatný odbočovací pruh na Kravaře, do města a ke Globusu a zároveň vjezdy na kruháč o dvou pruzích, jako u Globusu.

Nejsem dopravní expert, ale toto by podle mě vyřešilo minimálně polovinu problémů a zůstalo by “ jen odbavení“ aut přijíždějících od Kauflandu ke Globusu.

Může mi to někdo znalejší věci potvrdit/vyvrátit?

Jenda

Presne tak. Myslim si ze bottleneck bude na kruhaci u kaufu a kolony budou az ke globusu. Bohuzel.

Pavel

Formulace „Dosud je silnice I/11 vedena Komárovem v zastavěném území po ulici Ostravská. Zatímco v části je komunikace čtyřpruhová, část je dokonce jen dvoupruhová.“ může vzbuzovat zdání, že nová komunikace bude kompletně čtyřpruhová. Realita je ale jiná, za MÚK Komárov-západ směrem k dnešní spojce S1 bude také jen dvoupruhová, je to patrné i z použité ilustrace u článku (estakáda přes Moravici a přes dnešní OK u Globusu).

Dusanh

Jenže na exitu Komárov-západ sjede všechna frekvence do východní části města a dále všichni, kdo budou chtít pokračovat na I/46…

Pavel

Proč myslíte, že po dostavbě obchvatu Komárova, bude „všechna frekvence“ sjíždět z I/11 do centra a na jižní obchvat I/46, když se tak dnes neděje a většina provozu pokračuje po I/11 na S1? Hypoteticky si umím představit, že časem řada řidičů vzdá věčné čekání v kolonách u kateřinského rondelu a bude se severnímu obchvatu vyhýbat.

Jiří

A ten váš blud jste vzal kde, naopak dopravní chaos se přesune dále ke Kateřinském rondelu ,tam se přesunou problémy,kde bude skutečný dopravní masakr. Pane, to má být obchvat, a ten má mít nějaké parametry, tedy určitě ne tyhle kruhové provizoria ale přímé nadzemní vedení kolem zastavěné oblasti s vybočujícím kapacitními sjezdy jako se obvykle stačí jinde i v malém Bruntálu to tak ŘSD stavi, nebo přípravy čtyřpruhuh kolem Havířova, ten nemá kruhové křižovatky ale nadzemní sjezdy, a to tam není takový provoz jako kolem Op., Proč to právě v Opavě je řešeno velmi úsporně se domýšlíme, sídlo ŘSD v… Číst vice »

Radim

Na počty aut, by měl 2pruh stačit. Otázka je, jak budou v realitě dlouhé připojovací a odbočovací pruhy. Takový výjezd do kopce od Globusu směrem na Ostravu a zařazení se do provozu jedoucí 90tkou, bude pro některé šneky problém.