ŘSD chystá výkupy pozemků pro obchvat opavského Komárova, stavba se však zpozdí
Vizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSD

Poslední velká silniční stavba na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou vyvede tranzitní dopravu.
Všem lidem!!!! Pozor na zlodějské jednání téhle rádoby firmy. Vypracovává dva projekty, jeden normální pro katastrální úřad a ani ten není v pořádku a dle platných zákonů (spousta věcí chybí záměrně) a už vůbec se nechtějí bavit o ochranném pásmu. Že k tomu náleží ze zákona!!! Znehodnocení vašeho majetku!!! A druhý je takzvaně pro obyčejné lidi zjednodušený……kde není zkreslení osa a od osy ochranné pásmo
Karle, chce to více vykřičníků.
Bylo by možné, aby se redakce opět zeptala na osud obchvatu Příbrami, který se projednává od roku 1969? Děkuji.
Zajímavé, že navazující úsek (obchvat Nové Sedlice) má uvedení do provozu 2031, ačkoliv zahájení má být taky 2028. U obchvatu Nových Sedlice dokonce již běží výkup pozemku. Tak jsem zvědav jak se s tím ŘSD popere + jak se popere i s další související stavbou a to obchvatem Štítiny, kde byl původní záměr jej zprovoznit s dokončením právě výše jmenovaných dvou staveb.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/543/infoletak_s11-nove-sedlice-severni-obchvat.pdf?t=2022-12-13%2011:12:05.441
Sice zpoždění 1 rok, ale díky za ty dary. Snad tuto investici neoddálí nějaká stopka ala utahování opasku ve státním rozpočtu.
Dokážete si představit ten masakr až budou přemosťovat kruhac u Globusu?
A s čím by měl být problém? Bude provizorní sjezd/nájezd.
Bude to akční nejen uvnitř, ale i venku
Dneska ráno opět velké kolony u žel přejezdu.
Obchvat měl být už dávno hotový, zpoždění stavby je velmi špatná zpráva, situace v ranní a odpolední špičce je už dlouhodobě neúnosná!
Celkově je to přetížené od 5:30 do nějakých 16:30. Stejně jako je přetížený obchvat Opavy mezi Globusem a odbočkou na Kravaře. Proč na tom kruhovém objezdu není samostatný odbočovací pruh na Kravaře, do města a ke Globusu a zároveň vjezdy na kruháč o dvou pruzích, jako u Globusu.
Nejsem dopravní expert, ale toto by podle mě vyřešilo minimálně polovinu problémů a zůstalo by “ jen odbavení“ aut přijíždějících od Kauflandu ke Globusu.
Může mi to někdo znalejší věci potvrdit/vyvrátit?
Presne tak. Myslim si ze bottleneck bude na kruhaci u kaufu a kolony budou az ke globusu. Bohuzel.
Ty kolony jsou v obou směrech na denním pořádku. Jezdím tudy denně a nejednou se stalo, že kvůli tomu přicpal kruháč u Globu. Pak nezbývá než vnitřní pruh a jet směr centrum (což mi taky nejednou vyšlo jako nejrychlejší a nejekonomičtější cesta, než více jak 10 minut poskakovat po obchvatu).
Údajně by se mělo trochu ulevit po opravě mostu na Ratibořské, ale vzhledem k sílící dopravě a množství aut na silnicích to bude podle mě minimální rozdíl a kruháče zůstanou jako zásadně poddimenzované.
Rozdíl nebude prakticky žádný, kolony mezi globusem a Kauflandem už zůstanou do doby než s tím někdo něco udělá, problém je ten, že s tím zatím nikdo nic hodlat nedělá.
Ten kdo projektoval kruháč u Kauflandu spáchal regulérně atentát na všechny řidiče, kteří tam denně musí projíždět. Dobrovolně by se měl vzdát všech dalších projekčních činností, jednoduše prostě škodí lidu.
Kruhový objezd má momentálně čtyři ramena, ale v budoucnu jich bude šest, to bude úplný mordor.
Je to totálně poddimenzovaný projekt a někdo by měl za to nést zodpovědnost.
Formulace „Dosud je silnice I/11 vedena Komárovem v zastavěném území po ulici Ostravská. Zatímco v části je komunikace čtyřpruhová, část je dokonce jen dvoupruhová.“ může vzbuzovat zdání, že nová komunikace bude kompletně čtyřpruhová. Realita je ale jiná, za MÚK Komárov-západ směrem k dnešní spojce S1 bude také jen dvoupruhová, je to patrné i z použité ilustrace u článku (estakáda přes Moravici a přes dnešní OK u Globusu).
Jenže na exitu Komárov-západ sjede všechna frekvence do východní části města a dále všichni, kdo budou chtít pokračovat na I/46…
Proč myslíte, že po dostavbě obchvatu Komárova, bude „všechna frekvence“ sjíždět z I/11 do centra a na jižní obchvat I/46, když se tak dnes neděje a většina provozu pokračuje po I/11 na S1? Hypoteticky si umím představit, že časem řada řidičů vzdá věčné čekání v kolonách u kateřinského rondelu a bude se severnímu obchvatu vyhýbat.
Nevím, proč jste „všechna frekvence do východní části města“ zkrátil na „všechna frekvence“.
A ten váš blud jste vzal kde, naopak dopravní chaos se přesune dále ke Kateřinském rondelu ,tam se přesunou problémy,kde bude skutečný dopravní masakr. Pane, to má být obchvat, a ten má mít nějaké parametry, tedy určitě ne tyhle kruhové provizoria ale přímé nadzemní vedení kolem zastavěné oblasti s vybočujícím kapacitními sjezdy jako se obvykle stačí jinde i v malém Bruntálu to tak ŘSD stavi, nebo přípravy čtyřpruhuh kolem Havířova, ten nemá kruhové křižovatky ale nadzemní sjezdy, a to tam není takový provoz jako kolem Op., Proč to právě v Opavě je řešeno velmi úsporně se domýšlíme, sídlo ŘSD v… Číst vice »
Na počty aut, by měl 2pruh stačit. Otázka je, jak budou v realitě dlouhé připojovací a odbočovací pruhy. Takový výjezd do kopce od Globusu směrem na Ostravu a zařazení se do provozu jedoucí 90tkou, bude pro některé šneky problém.
Co se týče počtu vozidel, tak podle sčítání v r. 2021 projelo v pracovní dny po S1 (mezi Globusem a Kauflandem) 14.991 vozů/24 h. Viz https://rsd.cz/documents/38144/55309/V2_CSD2020_oprava15122022.xlsx/075ae1be-1a2f-dca0-2789-e76ff80d2694?t=1671525226422 , měřený úsek označen jako 7-0817, v tabulce na řádku 9046. Což je víc než na některých našich dálnicích. Naopak se zařazováním se z nájezdu za Globusem (MÚK Komárov-západ) směrem na Ostravu by žádný problém vznikat neměl, protože právě zde se nájezd plynule změní v další jízdní pruh přidaný zprava a I/11 odtud až do Ostravy pokračuje jako čtyřpruh.