dkv_obrazok

Obrazem: 17 vozů, 256 metrů, 230 km/h. Deutsche Bahn vyjíždí s novým vlakem od španělského Talga

Nová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche Bahn

DB dnes představila první trasy, kam nové vlaky nasadí.

Se zhruba dvouletým zpožděním vyjedou v polovině prosince se změnou jízdního řádu na německé koleje nové soupravy pro dálkovou dopravu. Deutsche Bahn dnes oficiálně představila nové vlaky ICE L od španělského výrobce Talgo.

Celkem jich má dopravce objednáno 79. Sedmnáctivozové soupravy jsou dlouhé 256 metrů, zvládnou jízdu rychlostí až 230 km/h a pojmou 562 sedících. Jsou plně bezbariérové.

„Od samého začátku jsem jasně dával najevo, že zákazník musí být opět králem na železnici. Tento vlak je toho dokonalým příkladem,“ uvedl při dnešním slavnostním představení vlaku ministr dopravy Patrick Schneider.

Nové soupravy začnou jezdit nejprve na spojích mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem, po ukončení výluky mezi Berlínem a Hamburkem začnou jezdit také na trase z Berlína až na Sylt.

Od 11. července vyrazí na trať z Frankfurtu nad Mohanem přes Gießen a z Kolína nad Rýnem přes Münster do Westerlandu (Sylt).

ICE L bude poté jezdit také z Dortmundu do Oberstdorfu. V budoucnu bude vlak jezdit také do Amsterdamu, Kodaně a Vídně, jakmile bude souprava schválena pro provoz v zahraničí.

DB původně plánovala nasazení souprav na trasu Berlín – Amsterdam, nakonec se rozhodla je využít nejprve ve vnitrostátním provozu. Původní název byl ECx, nakonec se firma rozhodla pro ICE L. Vychází tak z osvědčeného názvu pro rychlovlaky, L má znamenat bezbariérový přístup (Low Floor).

Plánovaná síť linek ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche BahnNová souprava ICE L. Foto: Deutsche Bahn

Kvůli dlouhému schvalování jezdí push-pull souprava zatím netradičně s lokomotivou Siemens Vectron, po získání patřičných povolení bude jezdit s lokomotivou Travca od Talga. Detailnější popis soupravy je zde.

Téměř identické soupravy mají objednané také dánské státní dráhy DSB a FlixTrain.

Budoucnost Evropy jsou rychlovlaky. FlixTrain uzavřel s Talgem megazakázku na až 65 souprav za 60 miliard

 

Tagy Deutsche Bahn ICE L Talgo
18 komentářů