dkv_obrazok

Nové tramvaje Škoda 52T získaly homologaci. Do Prahy jich dorazilo už 13, začnou přejímky

Nové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPPNové pražské tramvaje Škoda 52T již mají homologaci a typové schválení. Foto: DPP

Pravidelný provoz s prvními vozy se zahájí za cca tři týdny.

Tramvaje Škoda ForCity Plus 52T pro Prahu úspěšně prošly procesem typového schválení a homologace u Drážního úřadu. Informoval o tom pražský dopravní podnik s tím, že plně nízkopodlažní vozidla obstála ve všech technických zkouškách a najezdila potřebných 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc kilometrů s cestujícími.

Nyní tak začne předání dodávaných tramvají do majetku DPP a následné nasazení do pravidelného provozu.

Ve vozovně Hloubětín je nyní již 13 tramvají Škoda 52T, zbývajících sedm z první 20kusové dodávky je podle DPP v pokročilé fázi výroby. Škoda Group je podle smlouvy dodá nejpozději na začátku letošního prosince, tedy dva roky od podpisu smlouvy.

Co dostane Praha za 83 milionů: Podrobnosti o nových tramvajích Škoda ForCity Plus 52T

Tramvaje mají plně klimatizovaný interiér, nový informační systém a ergonomické sedačky. Vůbec poprvé jsou osazeny novou elektromechanickou brzdou, která podle výrobce zajišťuje tišší chod, nižší nároky na údržbu a vyšší přesnost brzdného účinku.

Kromě toho jsou vozy vybaveny antikolizním systémem s lidarem, energeticky úsporným osvětlením LED a pokročilou rekuperací brzdné energie, která umožňuje její navrácení zpět do sítě.

Je to úctyhodná práce našeho týmu, když dokázal získat schválení vozidla pouhých 16 měsíců od zahájení výroby,“ uvedl k dokončení homologace generální ředitel Škoda Group Petr Novotný.

Provoz začne v listopadu

Technický ředitel DPP Jan Šurovský ocenil, že celý projekt běží podle harmonogramu, což je podle něj u dodávek nových vozidel v dnešní době ohromný úspěch.

Než budeme moci nové tramvaje Škoda 52T nasadit do pravidelného provozu, musíme u každého nově dodaného vozu provést povinné zkušební jízdy, technicko–bezpečnostní zkoušky a výrobce následně odstranit případné nalezené nedostatky,“ dodal Šurovský.

Očekává, že pravidelný provoz s prvními vozy se zahájí za cca tři týdny.

Ani nové tramvaje 52T nebudou jezdit s cestujícími 80 km/h. Šéf DPP vysvětluje, proč je to v Praze problém

Projekt odstartoval v prosinci 2023 podpisem rámcové smlouvy mezi Škoda Group a DPP. Následně si v lednu 2024 poprvé veřejnost mohla prohlédnout, jak bude nová tramvaj vypadat.

V červnu téhož roku se Škoda Group pustila do výroby, první vozy spatřily světlo světa na začátku roku 2025. Letos v dubnu začala homologace bez cestujících a v červnu pak i s pasažéry.

Podle rámcové smlouvy může Škodovka dodat až 200 kusů tramvají. K letošním dvaceti přibude v příštím roce dalších 20 a na zbývajících 160 kusů může dopravní podnik využít opci.

Škoda 52T na Palmovce.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T během první jízdy s hosty.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVozovna Hloubětín. Foto: DPP - Petr HejnaŠkoda 52T na Palmovce.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T na Palmovce.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Tagy dpp homologace Škoda ForCity Plus 52T
77 komentářů