dkv_obrazok

Strach o nemovitosti. Proti podjezdu pod nádražím v Budějovicích přišla odvolání

Vizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/SagastaVizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/Sagasta

Tunel má odlehčit přetíženému podjezdu pod viaduktem na křižovatce Nádražní a Rudolfovské ulice.

Stavební povolení silničního podjezdu pod kolejištěm v Českých Budějovicích, které vydal krajský úřad v srpnu, zatím nemohlo nabýt právní moci. Proti povolení přišlo několik odvolání, jejichž společným jmenovatelem je strach o znehodnocení nemovitostí v blízkosti tunelu. Oznámení se objevilo na úřední desce Jihočeského kraje.

„Nemovitost, jíž jsem vlastníkem, bude v přímém kontaktu s ražením tunelu a oprávněně se obávám znehodnocení nemovitosti, přístupových komplikací do domu a zahrady, jež jsou jediným možným vstupem do vnitřních částí domu a zahrady pouze z této komunikace. Ze strany úředníků v tomto případě dochází k bagatelizaci problému,“ stojí v jednom z odvolání.

V jiném odvolání zase majitelka vyjadřuje obavu, že stavba negativně ovlivní podzemní vody a tím stabilitu objektů.

Pro Jihočeský kraj jde o jednu z největších infrastrukturních investic na území krajského města. Nový silniční tunel (nákres zde v pdf) má pomoci ve městě překonat bariéru, kterou představuje rozsáhlé kolejiště. Tunel o délce 360 metrů vznikne zhruba v ose ulic Průmyslová a Dobrovodská a propojí Mánesovu ulici s ulicemi Dobrovodská a U Lávky. Tunel má odlehčit přetíženému podjezdu pod viaduktem na křižovatce Nádražní a Rudolfovské ulice.

Tunel bude hloubený, tvořit jej budou dva tubusy oddělené stěnou s několika průchody. Předpokládaná cena je 2,3 miliardy korun bez DPH. Stavební práce by měly proběhnout v letech 2026 až 2031, a to v koordinaci se stavbou nového podchodu pod nádražím, jehož investorem je Správa železnic.

Kraj převzal přípravu léta připravované stavby v roce 2021 od města, které hejtman Martin Kuba zkritizoval za neschopnost přetavit plán v realitu. Kraj následně nechal vypracovat novou variantu tunelu.

Tunel nebude mít napojení na Dobrovodskou ulici, přesněji na její část kolmou ke kolejišti, ani na Nádražní ulici. Na druhé zmíněné napojení ale bude udělána příprava. „Vzhledem k tomu, že je nutné zajistit možnost prodloužení tunelu do ulice Nádražní, je tunel stavebně navržen tak, aby toto prodloužení bylo možné bez zásahu do stávajících konstrukcí v té době již provozovaného tunelu,“ píše se v nepravomocném povolení.

Na obou stranách tunelu budou podzemní okružní křižovatky. Vizualizace jsou zde.

Tagy Jihočeský kraj podjezd pod kolejištěm České Budějovice
5 komentářů