Strach o nemovitosti. Proti podjezdu pod nádražím v Budějovicích přišla odvolání

Vizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/SagastaVizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/Sagasta

Tunel má odlehčit přetíženému podjezdu pod viaduktem na křižovatce Nádražní a Rudolfovské ulice.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nela

Pardon, ale v zásadě je to článek o ničem. Místní se zdaleka neodvolávají jen na snížení hodnoty jejich nemovitosti, ale hlavně proti celému smyslu této stavby, která pro Vrbeňáky absolutně žádnou výhodu nepřinese, protože do tunelu nevjedou, pokud nebudou chtít najíždět kilometry. O tunelu politici a novináři prohlašují naprosto neúplné informace, vše vypadá skvěle. Kdo se detailně o projekt zajímá, musí se zhrozit.

Radek

Podepisuju. Táhne se to a pořád to není ideál, malý rekap: 1. návrh: díra v Sucháči jako kráva, vjezd i z Dobrovodské, ale nějaký domy by musely dolů 2. návrh: delší tunel do S s vyústěním v Sucháči severněji, ale o hodně dražší 3. návrh: zpátky v původní ose, ale podzemní OK nemají výjezd do Dobrovodské (a ani k Nádraží a do Průmyslové) Takže je z toho jen přivaděč Mánesova D3. Ptal jsem se na JČK, jestli se zvažoval nadjezd jižněji, který by udělal stejnou práci. Prý zamítla SŽ z důvodu pilířů v kolejišti. Ale nová lávka pilíře mít může… Číst vice »

Martin

Klasická NIMBY. Ano, ale né u mého dvorku. A pokud budou škody, musí to opravit, to se jim ještě vyplatí, event. malá rekonstrukce zdarma. Navíc se naopak cena nemovitostí navýší. Spojí se s centrem a bude to víc zajímavá lokalita. Teď je to tam rozhodně méně atraktivní.

Radek

Máte pravdu, taky tuto část ČB vidím jako méně atraktivní. Bohužel ten tunel bude pro zdejší obyvatele přínosem jen z malé části – z Dobrovodské (z východu) do něj nevjedete, takže „spojení s centrem“ se nekoná. Ano, lávka bude lepší (ale delší) a po 2 (možná 3?) roky nebude žádná.
Spíš se zvýší tranzit – přesune se sem část provozu z Novohradské.
Můj názor je: moc málo muziky za sakra hodně peněz.

Ondra K.

Zrovna přístup k nemovitostem a vliv podzemní stavby na okolní stavby jsou věcné a relevantní připomínky, jejichž splnění v úrovni projektu lze jednoznačně prokázat.

stan

Tunely jsou v módě, M. Zeman jistě má radost, jak se mu význam slova podařil rozšířit. Tunely se staěly při překonávání terénních nerovností, ale stavět tunel na rovině se jeví divně, i když v zahraničí se tímto způsobem nahrazují železniční přejezdy. Myslím, že by stačil most jako je nad nádražíčkem v Trocnově.

Jméno

A stavět most na rovině vám divné nepřijde?

Nadzemní řešení tam určitě nepatří, protože všechny ty rampy a nájezdy spolehlivě tu lokalitu zablokují a bude okolo akorát mrtvý prostor a bordel. O hluku, který by se z dopravy na mostě šířil do širokého okoloí ani nemluvě.

Radek

No tam se ani most nevejde. Ale protože tenhle tunel stejně neřeší dopravu v Suchém Vrbném a je jde vlastně jen o přivaděč k D3, mohl by být most jižněji – až u garáží – tam už nikomu hluk vadit nebude, stálo by to zlomek ceny tunelu a efekt na dopravu by byl stejný.

Jaroslav

Absolutně super. Už aby to bylo.

marek hudec

to chybějící napojení v přímém směru do Dobrovodské ulice znamená, že dopravní zátěž se přesune do u, Družstevní a E.Beneše
ale tamních lidí se výstavba – co se týká možnosti podat stížnost – rozhodně netýká

Ondra K.

K vypořádání takovýchto vlivů záměru na okolí slouží proces EIA, ve kterém může vznést připomínky kdokoliv.

Josef Paco

Ale ani z ulice Družstevní se do tunelu nebude dát zajet. Podle starší vizualizace to tak vypadá, ale podle projektu pro SP už ne…

Zoomer

Nedivím se jim, návrh absolutně neadekvátně vstupuje do Suchého Vrbného. Z poměrně malé křižovatky tam bude obludnost bez jakékoliv architektonické kvality. A tu lávku je také lepší nezmiňovat. To nevidělo architekta ani z dálky. Strašný paskvil.

Václav

Chápu obavu majitelů domů. Ale nedalo by se to vyřešit nějakou rozumnou finanční kompenzací?

Petr

Co je to za pitomost? Vlastníci okolních pozemků a staveb se maj starat o to aby někomu jinýmu rostla/neklesala cena nemovitosti?

Ivana

A co to je za pitomou reakci? Samozřejmě se mají starat okolní vlastníci o to, aby svou stavbou nepoškodili majetek druhého. Nebo máte pocit, že bude nemovitost prodejná po dobu několikaletého trvání stavby přímo u domu a následně u vjezdu do tunelu? Navíc oprávněné obavy, zda stavba, otřesy při ražení tunelu, nemovitost neznehodnotí. Asi byste zde takové pitomosti nepsal, kdyby se jednalo o nemovitost vaši.

Petr

Samozřejmě že bude prodejná. Jde jen o to za kolik. Může to chudinka prodat teď, aby netratil.

Jiří Šrámek

Přesně. Vykoupit, nabídnout k pronájmu a v případě nezájmu zbourat. Při tak velkém rozpočtu na celou akci bude samotné zdržení stát víc peněz, než ten dům.

Jméno

Jasně, a když někdo bude chtít prodat svůj domov nebo živobytí, tak vyvlastnit, ne? A nebo jim to rovnou znárodníme bez náhrady?

bakiy

Já na výkupu nevidím nic špatného. Musí ale být dobrovolný. Tato nabídka by majitelům nemovitostí měla přijít. A neprodají-li, pak samozřejmě i s riziky, na která sami upozorňují. Vyvlastňování opravdu ne.